Занимљивости

ПРОИЗВОЂАЧИ НАС КОНСТАНТНО ЛАЖУ: Када сазнате шта је заједничко супи у кесици, чоколади и киселом млеку, ШОКИРАЋЕТЕ СЕ

Произвођачи се на разне начине служе обманама и није непознаница да на паковању стоји једна информација, док је стварност другачија, чиме се купци доводе у заблуду.

Ако нисте обратили пажњу, кесица супе одавно није за четири, већ за три тањира. Исто тако, данас је тешко наћи чоколаду од 100 грама, а количина у паковањима киселог или обичног млека је мања него што је истакнуто.Наиме, у флашама више нема литар млека, него 968 милилитара. Они који потрошаче штите ипак кажу да закон произвођачима дозвољава да мењају паковања и да нису дужни да о томе обавесте купце. – Не постоји обмана потрошача у смислу одредби Закона о заштити потрошача. Битно је да оно што пише на амбалажи, да толико производа и има у самој амбалажи, дакле, ако пише 950 грама нечега да толико грама и има, или ако пише 950 милилитара производа, толико има унутра. Ако би ту дошло до одређених одступања онда би се могло рећи да је дошло до обмањивања потрошача – објаснио је Дејан Гавриловић из „Ефективе“, а преноси РТС.

Када сте последњи пут пронашли чоколаду од 100 грама? Обично су 90 или 85 грама. Произвођачи данас нису дужни да обавесте потрошаче о промени величине паковања.- Не постоји њихова обавеза да сада, рецимо, они деле флајере на улици, или постављају билборде или рекламни простор у медијима закупљују како би потрошаче о томе обавестили, дакле у том смислу њихова обавеза не постоји, али да на самом производу обавесте о тој количини ,то јесте њихова обавеза – рекао је Гавриловић.Ипак, ако купац купује паковање неког производа у коме је навикао да добије одређену количину, а ипак је не добије, он је у заблуди, поготово ако цена није нижа, што готово никад није случај.

Имамо пропис, као што је Закон о претходно упакованим производима, или Закон о метрологији, који прописују и имају одредбе које одређују да производи који су претходно упаковани и налазе се на тржишту да морају бити назначени на начин да се разумно спречи да потрошачи буду доведени у заблуду – објашњава Весна Перинчић из Републичке уније потрошача.Све је почело још 2009. када је у Европској унији укинута обавеза стандардне величине паковања намирница од, на пример, 100 грама, или једног литра. Од тада произвођачи слободно могу да одређују количину која ће се налазити у амбалажи, а купцима остаје да гледају, читају и проверавају.

Извор: Глас јавности

Хвала на поверењу! Молимо вас поделите, ширите истину!