Све што нисте знали о сланини: Запањиће вас ових 7 чињеница и добићете потребу да је једете сваки дан

Фото: Мондо

Уколико мислите да знате све о овом сласном сухомеснатом производу, размислите мало боље. Доносимо вам 7 чињеница које би вас могле изненадити.

1. Лечи мамурлук

Британски истраживачи са универзитета у Њукаслу повезали су конзумацију сланине са смањивањем последица мамурлука. Исти су, наиме, открили да она садржи неке аминокиселине које помажу да се надокнаде неуротрансмитери чији број брзо опадне током интензивнијег испијања алкохола.

2. „Заводи“ мирисом

Мирис димљене сланине надахнуо је читав ранг запањујућих производа укључујући и колоњску водицу креирану још 1920. године од стране једног паришког месара. Производ је садржавао 11 есенцијалних уља, од чега је једно потицало од омиљене сушене свињске потрбушине.

3. Освежава дах

Заборавите на пасту за зубе с етеричним уљима хибискуса, менте и другог освежавајућег биља – потражите ону с мирисом сланине. Паста с овим димљеним састојком чисти зубе на традиционалан начин, али вам осигурава свеж дах.

4. Најбоље се пржи у рерни

Супротно уопштеном мишљењу – најхрскавије кришке сланине испећи ћете у рерни. Уместо у тигању, комаде сланине положите на папир за печење колача, па их ставите у рерну. Не само да ћете постићи уравнотеженију термичку обраду сваке кришке, већ ће и чишћење бити лакше.

5. Изазива зависност

Новија истраживања показују да исхрана богата калоријама и масноћама, укључујући и честу конзумацију сланине – стимулише центар у мозгу задужен за ужитак. На тај начин изазива телесну потребу која се граничи сс зависношћу.

6. Слави се на нивоу државе

Неке нације су толико опседнуте сланином да им посвећују посебну пажњу и манифестације. Субота пре Празника рада у Сједињеним Америчким Државама, на пример, сматра се неслужбеним даном сланине. Љубитељи тог дана уживају у храни, пићу и активностима надахнутим масним свињским залогајчићима.

7. Помаже памћењу

Сланина садржи микронутријент по имену колин, који је важан за развој хипокампуса у мозгу, дела резервисаног за памћење. Студија са универзитета у Северној Kаролини сугерише да исти састојак може допринети бољем развоју мозга код нерођеног детета ако трудница конзумира храну богату тим елементом.

Извор: Opanak НовостиОнлине

Хвала на поверењу! Молимо вас поделите, ширите истину!