У Атини желе да граде “цркву“ сатани и поставе споменик Бафомету
Грчка је земља која се у свету сматра упориштем хришћанства и православља. То, међутим, не спречава један део њеног становништва да буду пагани и да обожавају олимпијске богове. Сатанине “цркве“ до данањег времена није била у Грчкој. Али …
Сатанина “црква“, која има званично седиште у Њујорку и огранак у улици Амфилохиас 8 у Атини, поднела је влади грчке престонице захтев за издавање дозволе за изградњу њене цркве у градском предграђу Кифисије. У захтеву је такође затражено и одбрење постављања споменика Бафомету, поред споменика Јована Каподистријског у истом рејону.
Ова скулптура, са пројектованом висином 2,1 метара, је слика сатоне у облику Бафомета. Слична је са оном који је постављена у граду Литл Рок, административном центру државе Аркансас.
Слика Бафомет је у облику антропоморфне козе која седи на престолу са крилима која симболизују сатану. Пентаграм (обрнута звезда је симбол сатанизма) приказан је на трону иза њега, а са обе стране деца иду њему. Ово је званично обележје Грчке сатанстичке цркве, која је званично основана 2013. године.
Сатанисти захтевају да се у Кифиси, упоредо са спомеником Јоанису из Каподистрије, постави споменик, при чему се позивају на верску равнорпавност. Они тврде да јепостављањем споменика Јоанису из Каподистрије 2012. године на том месту прекршено право на слободу вероисповести, чиме се створа верска дискриминација.
Представник сатаниста Андреас Калоподис нагласио је да ће «споменик такође бити користан. Служиће као место људима свих старосних група који се могу ослонити на сатанина колена ради стицања надахнућа и размишљања.»
Вреди напоменути да оваква статуа у Атини неће бити баш нешто ново. Скандал са статуом «Палог анђела» Луцифера, која је неколико месеци стајала на шеталишту у градском подручју Палео Фалиро, још није заборављен.
Додатак Р.А.
Скулптура «Палог анђела» постављена је крајем 2017. у градском подручју П. Фалироа. Његово постављање на јавном месту на градском насипу изазвао је бурне и различите реакције у јавности. Неки локални становници веровали су да је ова скулптура богохуљење и да вређа хришћанску веру, па су захтевали … њено рушење.
Други су покушали да идентификују «Палог анђела» са окултизмом, тврдећи да бронзана представља персонификацију сатанизма и црне магије. Други су скулптуру идентификовали са ликом славног Нефелима Малцеха, који хвали обожаватеље Луцифера.
Са своје стране, градоначелник Палеа Фалира, Дионисос Хаџидакис није реаговао на такве „гласине“, истичући да „неки мешају грчку митологију са арханђелом Михаилом, при чему сматрају да би он требало да буде чувар нашег града. Уметност је, међутим, субјективна и у сваком случају нема граница. Скулптура нема никакве везе са хришћанском вером. Ово је уметничка слика Талоса (Τάλου), митског заштитника Крита. Уметника је инспирисала митологија и као резултат тога је његову креацију приказао управо на овај начин.
Сјајно црвена скулптура „Филакас“ (чувар – на грчком) вређала је оне који су је сматрали нехришћанским и сатаниним симболом. Носећи грчке заставе и иконе, певајући религиозне песме, свештеник и парохијани су демонстрирали на месту где је скулптура постављена. Како се испоставило, многи су у скулптури заправо видели слику сатаниног војника, а локални свештеник је чак послао писмо градоначелнику, захтевајући његово уклањање.
Жеља неких становника да саботирају «Палог анђела» довела је до сечења кабла који је осветљавао скулптуру. Међутим, како се испоставило, активисти су пресекли погрешан кабл, онај који је напајао струјом трамваје. Као резултат тога, саобраћај на линији је привремено обустављен. Неколико дана касније, 27. децембра 2017. године, скулптура је обојена белом бојом.
«Филакас» је дело изванредног грчког вајара Костиса Георгиуа, који је имао на десетине изложби у главним галеријама и музејима широм света. Сам Георгиу каже да је изненађен реакцијом коју је изазвала скулптура. „Дело је независно од било каквог приступа верским симболима и амблемима. Они који је осуђују као антихриста и сатону греше “, додајући и напомињући да је слично дело било приказано прошлог лета на острву Миконос, а није било негативне реакције.
Аутор: Павел Онојко
С руског превео Зоран Милошевић
Извор: balkanskageopolitika.com