Србија земља јефтиних људских живота
Свакодневно вуцарају војску по Србији јер се појединци играју замишљеног рата. На ауто-путу Суботица-Београд, војне колоне стандардније су од саобраћајне полиције. Иако оваква војна возила уопште не би требала да се налазе у саобраћају у мирнодопско доба.
Некад су се оваква возила превозила возом или на вучним приколицама. Кад би се и нашла у саобраћају, смела су се кретати искључиво помоћном траком брзином од 50 км/ч.
Уз обезбеђење возила војне полиције на зачељу, и мотоцикла на челу колоне. Оваквим непотребним војним маневрима са тешком машинеријом без таблица, угрожени су животи оних које би ти исти требали да бране.
Дискутабилна је и техничка исправност тих возила јер војска сама себи прегледа возила и региструје их. У једном од таквих неисправних возила 2021. године настрадао је и војник Дејан Стојковић. Он се угушио током вежбе на Пештеру јер се у његовом оклопном возилу активирао противпожарни систем који испушта гас а исисава кисеоник. Године 2015. у хеликопетерској несрећи изгубљено је 7 живота, на Пасуљанским ливадама настрадала су 2 кадета а јуче је под точковима смрти нестало још 5 живота.
Због свих ових трагедија, никад нико није смењен, поднео оставку, нити је неко сносио било какву одговорност. Чак напротив, наш најбољи пилот хеликопетра проглашен је пијан, војник Дејан Стојковић је умро од срчаног удара а оправдање за јучерашњу несрећу још се чека. Док је министар одбране исти и дан данас, и током свих ових трагедија. За јучерашњу несрећу не може да буде крив само возач војног возила кога је медијска машинерија већ прогласила за пијаницу а јавност се увелико филује насловима „возач аутомобила подлетио под војно возило.” То је могуће једино ако јавност убеде да је војно возило возио Енглез, мада им ни то не би било први пут.
Зашто се возила за противваздушни артиљеријско-ракетни систем возају по Србији као мечке по зборовима. Да ли је то само сликање за дневник, или се набија километража за редовне ремонте, јер свеједно не иду тамо где би требали. И можда најважније питање, зашто ова возила тешка 16 тона возе људи са 55 година живота. Када смо већ код дневника, на телевизијама са националном фреквенцијом, ни речи о трагедији која је завила у црно цео регион. Невероватно је и то да се још није огласило ни Министарство одбране нити је проглашен дан жалости.
А, да је Србија земља јефтиних људских живота показује и то што се у овом тренутку у Краљеву одржава концерт Јелене Карлеуше. Недалеко одатле, јуче је угашено 5 живота.
Међу којима је отац са троје мале деце. Све то како би појединци испунили своје болесне хирове…
Аутор: Деан Деки РС