Раскинути са брозловлуцима
Против твораца људске цивилизације
Званична историографија у Срба још увек се не бави временом и збивањима у којима је судбину србскога народа одлучивао неприкосновени предводник „југословенских“ комуниста, лик коме се не зна ни име, ни презиме, ни порекло, а који се представљао углавном као „Друг Тито“, тек понекад као „Јосип Броз“. За њу, такву историографију, било је довољно не само то што је тај лик постојао и деловао, већ јој је то била и препорука да се из многих „југословенских“ збивања, према томе и из књига о тим збивањима (или обрнуто), искључе личности које су с одређеним збивањима могле имати неку узрочно-последичну везу, нарочито оне које беху супротстављене званично наметнутим кретањима.
За такву неподопштину могу се наћи барем два „оправдања“:
Прво, непомињањем личности широко се отвара простор за теоријску и стварну злоупотребу сваког догађаја о коме се пише. Будући да се необавештеним и недовољно обавештеним читаоцима могу понудити било какве приче, то подразумева да се из испричаног могу извлачити било какви закључци. Та „историографска техника“ садржи у себи и претпоставку да читаоци неће моћи проверавати оно што је написано, нарочито због тога што неће знати коју личност могу везати за нешто што се некад и некако десило. Ако чак и знају, или наслућују о коме би се могло у одређеном случају радити, то би додатно допринело да се описани догађај начини „значајнијим“, „тајанственијим“, „историјскијим“. Због наводне читаочеве информисаности, иста та „информацијска“ обележја лако ће се моћи приписати ономе ко догађај описује, а што догађај буде описан компликованије, утолико ће и његов описивач деловати „учевније“ и „научније“. Од таквог случаја до масовне заблуде само је један корак.
И друго, у непосредној вези са реченим, већ више од тричетврт века суочени смо са владајућом тезом у „југословенској“ историјској науци да је улога личности у историји сасвим неважна и да, због тога, појединачна имена треба што пре потиснути у заборав. У први план истурала се теза да су за развој друштва и за све оно што се дешава у људској историји битни колективитет, процеси, партија, вођство, „широке народне масе“, „радни људи и грађани“. Био је то смишљен зачетак доцнијег култа личности у „југословенском социјалистичком“ друштву јер, да је некој личности (из новијег времена) призната каква важна улога у одређеном догађају и у последицама тога догађаја, не би се могла лако накалемити и одржавати тврдња о свезаслужности „дарованог“ вође поменутог у уводном пасусу овога текстића.
Па се мирне душе може рећи да је избацивањем појединачних личности из одређених збивања – избациван и народ. Потискује ли се народ, круни се и нестаје његова земља.
Биће да су србски народ и Србска Земља једини у Европи изложени таквој „нестајности“, чак и кад се зна да је континент на коме обитавају назван пои Србкињи, Европи, тетки Илировој.
Овде се неће помињати бројни „случајни“ подухвати -зачети у Ватикану још крајем 9. века и „усавршавани“ по расколу у хришћанству (1054) – оних који су се, духовно јалови, нашли „на зачељу стварања цивилизације у Европи“, врло заинтересованих да „укину“ Србе, творце људске цивилизације, почетни народ-мајку чији је језик, србски, био језик-мајка.
Довољно је навести да је све то објединио „Комунистички манифест“ написан као упутство за уништење Срба (и Руса који су србско племе), што је Карл Маркс (1818-1883), један од његових састављача, отворено исказао „мишљу“ да „ако би физички било могуће одвући Србију на сред мора и потопити је на дно, Европа би остала чистија“. Стварну вредност такве „мисли“, социјалистичке, први је међу Србима препознао Јаша Томић (1856-1922), пошто је верујући да би нова социјалистичка „наука“ морала служити интересима онога народа у чијој ће се земљи применити, наишао на отпор социјалистичких идеолога са стране и оштро упозорен да се „у име интернационализма и општечовечанске правде“ мора оканити шовинизма, национализма и патриотизма. То је упозорење протумачено и схваћено на прави начин, тако да је Јаша свој разлаз са социјализмом и „окањивање“ од њега врло уверљиво образложио: „Брзо смо се отресли опсене и нисмо више дозволили да нас воде социјалисти других народа“, они који су, по природи ствари, у својим земљама били националисти. Нажалост, доцнији социјалистички (и комунистички) делатници међу Србима, од припростог и наивног Димитрија Туцовића (1881-1914) до отвореног антисрбина и беспрезименог Јосипа Броза, све су чинили да марксенгелска „пресуда“ о нестанку „реакционарних“ Срба с историјске позорнице буде извршна.
Кад се средином 1990, руководство Савеза комуниста Србије договорило са собом да својој организацији „промени капу“ и 17. јула исте године увери пратеће чланство у неопходност да у сарадњи са чланством Социјалистичког савеза радних људи и грађана образују Социјалистичку партију Србије, могло се учинити да је дошло време за обрачун с идејама и успоменом на Маркса и Енгелса, Лењина и Стаљина, те да ће се Брозло и Тито (непознатог имена и презимена) с њима наћи у истом пакету.
Али, јок!
Забављено организационим променама и програмским заврзламама, то ново социјалистичко руководство потпуно је занемарило строго поверљиву наредбу брозловске партизанске врховне команде (број 39. од 27. децембра 1941) – а можда за њу није ни знало јер је дотле, као за мртваца, било привезано за Марксову паролу о религији као опијуму за народ -, којом је, под претњом смртне казне, наложено „да се команданти и пол(итички) комесари, официри, подофицири, каплари и војници свих родова имају безусловно у будуће у свим правцима придржавати и покоравати комунистичкој идеологији“.
А кључни од тих „свих праваца“ били су:
„3. Против окупатора комунистичке јединице не могу се борити, зато што је окупатор и сувише јак, што је способан и спреман да уништи једним замахом нашу целокупну организацију, ако то интереси буду захтевали. Снаге окупатора су врло јаке и свака наша борба против окупатора унапред је осуђена на пропаст“…
- Такође и са усташама бесмислено би било са наше стране да се води ма каква војна акција с обзиром на њихово модерно наоружавање од стране окупатора, а друго што усташе у овом по нас згодном времену истребљују српски народ који је у огромној већини против нас. Наш задатак није у томе, да се организује борба против окупатора и усташа, јер бисмо у том случају потпно ослабили сасвим узалудно завршну фазу борбе за наше ослобођење када ће нам снага бити најпотребнија… За нас је комунисте најважније у томе: организовати покрет и прикупити снаге против четника. Четници су наш први непријатељ, против кога треба употребити сва могућа и немогућа средства ради њиховог уништења, јер на други начин њихов отпор не може се сломити…
- Да би се код окупатора могао изазвати већи гњев и реакција против српског народа, командантима стављам у дужност да из својих подручја и борбених јединица изаберу најпоузданије и најхрабрије другове којима ставити у задатак, да с времена на време из заседа убијају по једног или више окупаторских војника, како би окупатор на основу тога предузимао репресалије против непослушног српског народа и његовог вођства…
- Да команданти… благовремено прибаве у што већем броју четничких амблема које ставити на расположење… друговима… да исте употребе, преобуку се у четнике, упадну у село, похарају га до голе коже, и побију угледне домаћине, који су наравно штетни по нашу организацију. Свако у селу мислиће да су то четници и да чине по наређењу њиховог вођства репресалије“…
- Да команданти и полит. комесари уложе сва своја знања и силу да што више придобију уз комунистичке јединице што млађе, женског пола, како би могле послужити нашим друговима за природне сексуалне потребе. Ово је потребно у што краћем року учинити, ради подизања морала код наших другова приликом пресудних борби. Оне женске, које би евентуално остале у другом стању треба неопходно ликвидирати, поготову што као такве не би могле издржати наше тако честе отступнице, а не смемо их остављати у позадини, пошто би наш непријатељ такве случајеве добро искористио у пропагандне сврхе против нашег покрета“.
Кад је већ тако, мирне душе може се рећи да су за „народне хероје“ проглашене оне „другарице“ које су су издржале све „поруџбине“, те да је ону наредбу о стрељању сто Срба са једног убијеног а педесет за једног рањеног Немца, Адолфу Хитлеру издиктовао лично Јосип Брозло.
Све то постаје разумљивије ако се призна међувремено „откриће“ да је „личност Драже Михаиловића и његов оштри дух јасно увидео право стање ствари и знао је јасно и разговетно да прикаже југословенским народима поготово српском са ким и у ком правцу југословенски партизани воде борбу. Поред овога његова личност и храброст окупила је око себе свеукупни српски народ и све најбоље борце; због чега морал, поуздање и вера у победу слабе сваког дана код наших борбених јединица, а тим пре што сви резултати наших до сада вођених борби са четницима, забележени су код ове команде као посве равни нули. Последице оваквих по нашу ствар поражавајућих неуспеха, без обзира на изнете чињенице, односно ауторитета Михаиловића, вођство ове команде у многим правцима може са правом приговарати партизанским командантима и пол(итичким) комесарима, а наиме: што се нису до сада стриктно придржавали комунистичке идеологије и да су се у досадашњим војним и политичким акцијама као и у правцу пропагандистичком у свему показивали кукавички и неспособни својих задатака и положаја за које су се за ове дане пуних двадесет година спремали…“
Да се није радило о шали, 5. фебруара 1942. године потврдило је руководство Комунистичке партије Југославије за Црну Гору, Боку и Санџак, строго повјерљивом наредбом „командантима и политичким комесарима са подручја: Колашина, Мојковца, Берана, Бијелог Поља и Андријевице, да одмах без размишљања и тражења неких додатних објашњења под хитно организују напад на васојевићко племе јер су они велики – Срби.
Њих треба најстрожије казнити убијајући све редом, све за кога се зна да није за нашу идеологију. Не руководећи се на пол и старост, жене и дјецу, не питајући никога за кривца. Куће конфисковати, а потом запалити, стоку заплијенити.
Уколико би неко од партизанских војника покушао да не поступи по овој наредби, команданти имају такве на лицу мјеста стрељати.
Приликом напада на Васојевиће партизанска војска мора добро водити рачуна, да не дође до сукоба између њих и окупаторске војске, коју наше партизанске јединице не смију да нападају, придржавајући се строго наредбе Врховне партизанске команде издате 27.12.1941. године а са којом су упознати сви наши команданти и политички комесари и повјереници“.
„Случајни“ злочини као појава
Можда је и на другим странама било сличних наређења, писаних или усмених, а овде ће, уз напомену да се највећи број Срба обрео у партизанским јединицама из родољубља и у њима био злоупотребљен чак и под претњом смртне казне, бити поменути само неки случајеви злочиначке партизанске „појаве“:
а. Јула 1941. године, уместо против немачког окупатора, партизани су по Србији водили рат против жандармеријских патрола и станица, против железничких станица и колосека, против електричних централа, против телефонских и телеграфских линија, против србских насеља, против општинских архива… тако да се, скоро искључиво, тај вид „ратовања“ одвијао и наредних неколико месеци (Хронологија ослободилачке борбе народа Југославије 1941-1945, Београд 1964, стране 63-69, 84-94, 109-119, 134-143, 158-164, 180-182 – лат).
б. После кратких чарки са Србима („четницима“) по западној Србији, комунистичке јединице прешле су у Босну да би тамо биле ближе усташама с којима је, у складу са комунистичко-усташким споразумом из 1935. године, требало порадити „заједнички, свим расположивим средствима… на рушењу и коначном уништењу Краљевине Југославије“. И једни и други ушли су у тај споразум „свесни тежине свог положаја, који долази од заједничког непријатеља: сваке Југословенске владе и Српског народа, као носиоца српске хегемоније (надмоћности) и подржаваоца сваког режима, који спутава, смета и тупи народ“. Са своје стране, комунистичко руководство било је заинтересовано за „комунизирање Балканског полуострва“, до чега се, по његовом уверењу, „не може доћи док се не сломи кичма српства и православља“;
в. Партизанске јединице су своје најтеже битке („офанзиве“) издржале током војних операција вођених на србским етничким просторима, а једини им је циљ био да се на њима Срби униште или бар темељито прореде. Најуспешније су у томе биле „офанзиве“ на Козари и на Неретви, познате и по неким посебним обележјима. Једно од њих тиче се податка да су први младићи са Козаре и Поткозарја приспели за регрутацију тек двадесет година после рата, а оно друго своди се на чињеницу да су уочи битке на Неретви, у Загребу боравили Милован Ђилас, Владимир Поповић и Владимир Велебит и тамо у име Врховног штаба партизанске војске склопили са немачком командом некакав уговор о ненападању. Немци су, наиме, пустили партизане да безбрижно пређу преко Неретве, преко ње пренесу четири и по хиљаде својих рањеника и да на другој обали разбију и униште најелитније четничке јединице. После такве „велике победе“, партизани су месец и по дана „вртели прсте“ чекајући искрцавање савезника на јадранској обали, а Немци их за то време систематски опкољавали, сатерали у долину Сутјеске и тамо потукли добар део онога што су пропустили на Неретви, укључујући и већ помињане четири и по хиљаде рањеника. (Мора бити да је и војним историчарима понешто сумњиво у вези са битком на Неретви, пошто се у Војној енциклопедији о њој не говори на очекиваним местима: нема је у одредници НЕРЕТВА, а нема ни одреднице БИТКА НА НЕРЕТВИ. О овој војној операцији пише се тек у одредници ЧЕТВРТА НЕПРИЈАТЕЉСКА ОФАНЗИВА, а у целој причи може се снаћи само неко ко се добро разуме у „офанзивне“ бројеве);
г. У наставку сутјеских збивања, 7. јуна 1943. године догодио се злочин у месту Доли, код Плужина, на Пиви, кад су припадници СС дивизије „Принц Еуген“ уз подршку гатачких усташа и муслимана из Ханџар дивизије – исте оне Ханџар дивизије која је петнестак месеци касније, по писању братскојединствене историографије, „дезертирала“ из усташке бојне и попартизанила се -, убили 522 цивила, од којих 109 деце;
д. За комунистичке злочине по Херцеговини и Црној Гори, такозвана „лијева скретања“, нарочите су заслуге стекли све сами „народни хероји“: Моша Пијаде, Милован Ђилас, Петар Драпшин, Јован Капичић – у Црној Гори познатији као Јово Капа, али и као Брозов Џелат… Они су се, наиме, појавили у оним компактним србским срединама до којих усташки нож није могао стићи, али које је требало отровати мржњом и олакшати њихово касније потпуно уништење. И чинили су то или на исти начин на који и усташе по Херцеговини, то јест убијајући по „пасјим гробљима“ и бацајући у јаме све оне који за њихове „идеје“ нису показивали разумевање. Овим злочинцима ваља признати да су се увек трудили да уобличе и сопствену „технологију злочина“, карактеристичну највише по томе што се „правоверност проверавала и доказивала“ убиствима најближих сродника и пријатеља. У том је смислу, уз бројне сличне злочине, најпознатији случај „граховског оцеубиства“ када су, еда би доказали приврженост својој Партији, два брата Ковачевића (блиски Сави Мизари) – потоњи народни хероји – дигли из болесничке постеље остарелог угледног оца и убили га заједно са још једним његовим добрим пријатељем. Касније се тај криминални чин покушао представити као „античка трагедија“, али се ни он, као ни многи други слични злочини, деценијама није смео помињати. Исто тако, биле су „забрањене“ и забетониране и све јаме у које су усташе и комунисти једнако успешно бацали непоћудне и сумњиве Србе, а када су неку од њих и обележили скромном спомен-плочом, на њој је једино могло писати, и то најчешће латиницом, да су за њену „изградњу“ заслужни „фашистички окупатори“;
ђ. Забележен је „страшан злочин који су партизани починили над храбрим борцима Радуча, код Госпића, 26. септембра 1942. године… Све ове жртве (њих педесет деветоро), укључујући и двије жене, погинуле су кад су комунисти блокирали четничке позиције око Метка. Пошто се четници нису хтјели предати, комунисти су похватали српске и четничке жене и сестре и истурили испред себе у фронталном нападу на четничке положаје. Четници у таквој ситуацији нису могли ни хтјели да пуцају на своје и одлучили се на предају јер су им комунисти дали ‘часну ријеч’ да им се неће ништа десити. Само двојица четника нису им повјеровали (па) су успјели да се пробију кроз блокаду… Сви остали су били уморени грозном смрћу; главе су им партизани отсјецали коцима и тупим оруђем“;
е. У разговору с публицистом Ђорђем Драгичевићем (Споменица Динарске четничке дивизије 1941-1945, Друга књига, Оренџ-вејл/САД 1998, 91-92), војвода Момчило Ђујић подсетио се и призора из зимских дана 1943. године, из времена кад су Немци и усташе чистили Лику од комуниста и кад је Тито „одступао са својим јединицама преко Петровца, Дрвара и Грахова у правцу Ливна и Гламоча. Комунисти су објавили народу да на простор који су они држали наступају Нијемци, усташе и четници и да кољу све гдје стигну. Многи су томе повјеровали и повлачили се са партизанима. Било је и мале дјеце у тим Титовим колонама смрти. Ја сам са мојим борцима ударао по Титовим колонама у зони Босанског Грахова. Успио сам да одвојим од комуниста један дио избјеглица, и њима смо омогућили да се врате својим кућама на своја огњишта. У одступању Брозових јединица био је проблем мале дјеце. Зато је Тито сву дјецу прикупио, одвојио их од борбених јединица и одредио једну јединицу да се о дјеци стара. Испод врха Шатор планине има једно планинско језеро, а мало ниже језера била је државна зграда у којој је становао чувар шуме. У ту зграду Тито је сакупио око 80 дјеце и одвојио их од родитеља. Затим је кућу затворио, зграду спалио и дјецу са зградом. Кад сам са мојим борцима стигао до те зграде, видио сам да је из рушевина спаљене куће по којој је пао снијег вирило кроз танки слој снијега тридесетак спаљених дјечјих ручица. Недалеко од спаљене куће и дјечице, сједила је једна жена у личкој народној ношњи замрзнута. Држала је мало дијете у наручју, прибијено на груди, а једно старије дијете, одприлике пет година, сједило је смрзнуто на земљи и обима рукама грлило мајку око кољена. То је оно што се никад не може заборавити“;
ж. Од 2. јула 1943. до 6. априла 1944, под комунистичку заставу призвано је 80.000 усташа, декретом „унапређених“ у партизане, а у септембру 1944. године под њом су се нашли и они који су били глуви па први позив нису чули (или глупи па у њега нису поверовали), па се тако и могло десити да жена Велише Раичевића, аутора књиге „Хрвати у светлости историске истине“, посведочи како се, при проласку партизанских јединица поред Карађорђевог парка у Београду, из колоне издвојио „попартизањени“ усташа из околине Вуковара и обратио њој и жени једног бившег дипломате и амбасадора, Вуковарчанина, речима „Јесте ли видјели да смо вас нашли и овдје“;
з. На Сремском фронту оформљеном не би ли се немачка војска повукла из Грчке неоштећена, а уз њих и хрватске усташе из Срема, побијено је 80.000 србских дечака – толико, према сведочењу Брозовог историчара Антуна Милетића, а Новица Војиновић који је, чини се, први поменуо комунистички геноцид над Србима, вели да их је страдало 180.000. Јер, Брозу и његовим генералима било је много важније да у Срему изгине што више србске деце него да се пробију непријатељске одбрамбене линије, па се тако догодило да је совјетска армија почетком априла 1945. била ближа Берлину него Брозови ратни стратези Ђакову;
и. Најстравичнији пример комунистичко-усташке сарадње био је логор у Јасеновцу, који је под посебном комунистичком заштитом остао „активан“ до краја априла 1945 – и у време кад су сви Хитлерови концентрациони логори били угашени; оне партизанске команданте, као Николу Демоњу – на пример, који су предлагали да се Јасеновац нападне и неутралише брзо је стизао метак у потиљак, да би после тога били проглашавани за народне хероје. Заслуге за тако „дуг живот“ Јасеновца припадају, пре свега, Владимиру Бакарићу (правога презимена Куперштајн), али се не зна у чије заслуге спада нестанак педантно вођеног списка од преко милион побијених логораша, који је, после заузећа Јасеновца Исидор Леви (водио спискове) предао команди у Новској. Тај детаљ је посебно важан због тога што је он касније омогућио хрватским властима (и њиховим такозваним историчарима) да устврде како је Јасеновац, у ствари, био „туристичка дестинација“ и да су Срби тамо само случајно могли налетети главом на маљ или грлом на каму. Али је важан и у још једном смислу: недавно се показало да се та најстрашнија кланица србског народа не налази ни на једном попису сличних фашистичких стратишта. Комунисти су, дакле, успели врло брзо да „заташкају“ Јасеновац, да га сруше, поравнају и претворе у излетиште или, можда, игралиште за голф. То је, коначно, послужило Ивану-Стеви Крајачићу (1906-1986), једином човеку од Брозовог неограниченог поверења и његовом изасланику на послератном откривању споменика у Јасеновцу да, уз пијану псовку, констатује „да су Хрвати тамо ипак побили премало Срба“;
ј. Заувек ће остати тајна колико је Срба изгинуло „у завршним ратним операцијама“ од бугарске границе до Дравограда и Кочевског рога. Такву „статистику“ комунисти нису никад направили, свакако зато што би се могло показати да су у свом „ослободилачком налету“, за неколико послератних месеци сами смакли неупоредиво више србских глава него стране окупационе снаге за претходне четири ратне године заједно. Ако се у то уброје и „јасеновачке и сличне заслуге“, показаће се да је комунистички допринос србском страдању много већи од онога који се иначе приписује окупаторима. Наиме, у југословенској „револуцији“ (која се у југословенској историографији зове „Народноослободилачки рат и социјалистичка револуција“), и касније, југословенски „револуционарни“ губици званично саопштени убрзо по окончању ратних операција и „револуционарних подвига“, износили су 1,706.000 људи, од чега 305.000 погинулих у војничком саставу. Тако саопштен укупан број врло је сумњив, пошто подаци Србске православне цркве казују да су србски ратни губитак (укључујући и нерођене) износио 2,400.000 (два милиона четиристо хиљада) душа. Зна ли се да су Немци, према сопственом признању (а они су се врло трудили да забележе чиме су се све бавили), током разних „блиских сусрета“ са живљем из Краљевине Југославије, „произвели“ свега око 300.000 жртава (остали окупатори неупоредиво мање), остаје нам само да закључимо како су оне преостале жртве припадале комунистичко-усташком „револуционарном“ споразуму… Да је то тачно потврђује нам и покојни Броз који се, при једној посети Сједињеним Државама (1960) срео са вајаром Иваном Мештровићем, са њим подуже разговарао, а Иванов син Мате записао је делић њихових „медитација“:
„Зашто се Ви не вратите у Југославију“, пита Тито вајара.
„Бојим се Срба“, одговара вајар.
„Немојте се бојати Срба! Ја сам их уништио тако да за педесет година неће знати ко су, а за сто година неће постојати“!
к. Средином лета 1945. године, Тринаеста партизанска СС Ханџар дивизија, она која је пре непуних девет месеци припада усташкој бојни и тамо се „обучавала“ у злочињењу над Србима, уз подршку Десете херцеговачке, у Понору код Фоче „жртвовала“ је око 55.000 душа – од њих је отприлике половина припадала присилно мобилисаним „пушконошама“, а ону другу половину чинила су деца од 7 до 15 година. Они који су тамо избегли смрт. сачекани су на Златибору и бачени у јаму на брду Церово;
л. По Брозовом налогу да за Србију неће „бити милости“, одмах по „ослобођењу“ размахнуо се револуционарни терор који је у неколиким наредним годинама посмицао много стотина хиљада србских глава, тако да се Александар Ранковић (1909-1983) могао „хвалити“ да је од 1945. до 1951. године пострељано 586.000 „народних непријатеља“;
љ. На самом почетку маја 1945. године, комунисти су Србе из Црне Горе прогласили националним Црногорцима, а две недеље касније издали су наредбу по којој се сви Буњевци и Шокци морају „унапредити“ у Хрвате, без обзира на то како се лично изјашњавају;
м. Некако истовремено, Барања и Западни Срем дефинитивно су пресељени у Хрватску, а нешто касније Хрватској је дат и узан појас од Вуковара до Бачке Паланке јер су Хрвати, наводно, тамо „имали већину“ – од укупно 18.000 тамошњих житеља, било их је 6.000;
н. Брозова „победничка“ порука по уласку у ослобођени Београд средином јесени 1944. да се „ми у Србији морамо понашати као окупатори, Србија нема чему да се нада“, обично добро необавештеноме србском свету дуго је остала непозната, али му је, истоме том свету, убрзо постало јасно да је она већ поменута поверљива директива с краја 1941. године имала трајни значај. Наиме, Национални комитет ослобођења Југославије (НКОЈ) коме је на челу стајао Јосип Броз, под бројем 343 од 6. марта 1945. године, док је рат још трајао, донео је Одлуку о привременој забрани враћања колониста у њихова ранија места живљења. Неки месец касније, Председништво Антифашистичког већа народног ослобођења Југославије (Авној) донело је Закон о ревизији додељивања земље колонистима и аграрним интересентима у Македонији и Косовско-метохијској области (Службени лист ДФЈ, број 56 од 5. августа 1945), којим је полазећи од става да су предратни колонисти добили земљу „као награду за услуге ненародним режимима“, осмишљена врло једноставна законска одредба: корисници аграрне реформе изведене пре 6. априла 1941. године на територији Маћедоније, као и насељеници на Косово и Метохију, „губе право на земљу ако им је била додељена земља приватних власника, сматрајући таквим власником сваког земљорадника који је радио своју земљу, без обзира да ли је на њу имао или није имао тапију“ или је на њој радио као чивчија (кмет, беземљаш) или стални закупац, а нарочито ако је односни власник, Маћедонац или Шиптар, био политички емигрант. У новоуспостављеним „ослободилачким“ односима, то је значило да је сваки Шиптар или Маћедонац, једноставном изјавом да је одузета колонистичка или добровољачка земља до 1918. године била његова својина, без икаквих доказа и без било каквих правних сметњи постајао власник те земље. Тек успостављена окупаторска власт над Србијом тиме је само констатовала да је шиптарско прогонство србскога живља са Косова и Метохије (и бугарско из Маћедоније) обављено с разлогом, те се истовремено потрудила да судбину Косова и Метохије реши по сопственом рецепту – у складу с обећањем датом новоуспостављеном комунистичком руководству у Арбанији да ће Срби бити „уклоњени“ са Косова и Метохије. Пошто је часна комунистичка реч – реч, одмах после рата забрањено је да се преко 250.000 прогнаних Срба врати на своја огњишта, а на њиховим имањима нашло се, за почетак, око 300.000 дивљих насељеника из Арбаније. Године 1947, из административних разлога застало се са предајом Косова и Метохије суседној Арбанији, али је зато отворен пут шиптарском терору који је, најпре са благословом југословенске комунистичке врхушке (и јадних Срба у њој), а од лета 1999. године под непосредном заштитом западне фашикратије, довео до скоро потпуног затирања србских трагова на Косову и Метохији;
њ. На самој средини августа 1944. године, у време кад су „једини на свијету ко се смио супротставити Ватикану били комунисти“, Брозло је скокнуо до Ватикана, на чашицу разговора са папом. Остало је непознато о чему су тада ћаскали, али је ван сваке сумње да се то тицало Брозловог „биографског податка“ да је „био једини на свијету икада који је спровео суђење Ватикану, тј. његовим службеницима, и то не само главном за геноцид над Србима – Степинцу, него повећој групи службеника ове државе“, (https://www.zapadnisrbi.com/ostalo/pricaonica/1009-tito-u-vatikanu – 5. март 2019). И то баш у време док се припремала комунистичка окупација србскога народа, као наставак и овде поменутог геноцида. А што се тиче суђења „не само… Степинцу, него повећој групи службеника ове државе“ – Државе Града Ватикана, то је малецка лаж, њему је „суђено с бившим дужносницима режима НДХ за ратне злочине“. Но, било како било, у време кад су Срби остајали без главе и због једне „погрешно“ изговорене речи, Степинац је, у складу са брозлопапском договору, као главни да не може бити главнији у римокатоличко-хрватским геноцидним радњама над Србима, октобра 1946. године почашћен кућним притвором;
о. После рата демонтиране су по Србији многе фабрике и пренесене у „братске западне републике“ (највећи млин из Бачке пребачен је у Ајдовшчину, у Словенији, где земље скоро да нема ни за леју луку а не ли за пшеницу), једна банатска пруга и по два „резервна“ колосека из бројних железничких станица по Војводини отишли су у Арбанију да споје Драч и Елбасан, а због тога што је, после Резолуције Информбироа (1848), било планирано да се Србија потопи, у Ђердапу је изграђена бетонска платформа и на њој сложено четири милиона килограма тротила да се, за случај совјетске инвазије, „прегради“ Дунав;
п. Недуго после рата, на „наивно“ постављено питање како се могло десити да су по Босни највише страдали Срби, један високи комунистички партијски секретар то је „оправдао“ изјавом да је „шест стотина и педесет хиљада стрељаних Срба… био дуг који је српски народ платио за злочиначку политику београдских властодржаца;
р. Србски добровољци из србских добровољачких ратова 1912-1918 – било их је не мање од 323.000 -, они који су у националном заносу, верни традицијама сопственог народа и његовом предању, вратили сјај косовском миту, средином фебруара 1947. године, решењем са потписом бившег Србина Александра Ранковића, у улози Брозовог министра унутрашњих послова, проглашени су профашистима;
с. Нови револуционарнио-ратни победници засновали су „своју историјску грађевину“ пошто су до темеља порушили све установе поражене претходнице. Србима су, поред доброг дела националних територија, отимане многе традиционалне вредности, а систематски је потискивано и њихово духовно наслеђе. Није забрањена само србска национална историја, забрањене су многе србске песме с националним мотивима, многе су свесно препуштане забораву, у једном тренутку престало је да се пева „југословенско“ Коло, коло, наоколо јер се „неко“ досетио да је у питању свесрбска песма, ни делије нису смеле да се играју „на сред земље Србије“, епска поезија сматрана је превазиђеном и, понекад, „упереном против других народа и народности“, гусле су се много ређе чуле од разних арбанашких зурла и гочева, више је свету представљана шиптарска ношња од србске ношње;
т. Голи оток „откривен“ је како би се показало да „ловостају“ на Србе још није време;
ћ. И тако даље, у недоглед…
Али, зато, према изјави Срђана Цветковића, секретара Државне комисије за проналажење и обележавање свих тајних гробница у којима се налазе посмртни остаци стрељаних после 12. септембра 1944. године (https://www.cins.rs/masovna-streljanja-1944-45-oznine-knjige-streljanih/ – 28. јул 2011), „у Србији и даље постоји велики отпор према иницијативи да се уопште и призна да су партизанске јединице по наређењу Броза и Врховне команде НОВЈ чиниле масовне и организоване злочине“. Чак и назив поменуте Комисије „говори да се ту нешто скрива. Уобичајено је да такве комисије имају назив којим би се идентификовале жртве и починиоци, што овде није случај. То говори да је за неког то било и даље преосетљиво“. Да је та Комисија била изложена „тихом бојкоту“, казује и податак да је, осим мале помоћи Министарства правде, ниједна друга државна институција не финансира. „Често се дешава да у буџету Комисије нема новца чак ни за гориво да одемо до неке локације. Зато се наш рад углавном заснива на ентузијазму и жељи да професионално утврдимо историјску истину, без било каквих идеолошких предрасуда“.
Што пре – то боље
Не би ли Срби коначно раскинули са брозломорјем, његовим пратећим појавама и последицама и почели да се враћају сопственом националном и духовном бићу, без одлагања треба приступити:
- брисању свих револуционарних, пролетерских, ударних, партизанских, скојевских, херојских назива и имена са тргова, булевара, улица, пролаза…;
- уклањању са јавних површина свих споменика, биста, спомен-плоча и других обележја комунистичких „подвига“ у рату и миру и њиховом смештању у МУЗЕЈЕ СРБСКИХ ЗАБЛУДА;
- стварању услова да се истина о „ратном“ деловању „НОВ и ПОЈ – народно-ослободилачке војске и партизанских одреда Југославије“ нађе у уџбеницима свих наставних нивоа и у образовном систему од основне школе до факултета, те да министарства просвете, науке, културе и информисања (без телекомуникација) своју делатност усмере првенствено на те циљеве.
Данас се скоро нико и не сећа да се град Краљево једно време називао Ранковићево, по моћном Брозовом послушнику Александру Ранковићу, те да се Јагодина под именом Светозарево „поносила“ Светозаром Марковићем (1846-1875) знаном као „отац социјализма“ у Србији, али и изроду коме је било свеједно да ли ће у Србији владати Хабзбурзи или Обреновићи.
Брисање Брозовога надимка из назива неколиких градских насеља по некадашњој Југославији прошло је незапажено, ако ту не рачунамо жалопојку једнога поцрногорченог Србина пореклом из Старе Херцеговине „што се тако брише једно часно и племенито, витешко и јуначко име“. По логици садржаној у народној изреци да је „свака сила за времена“, па и брозовска, комунистичка, по свему антисрбска, сасвим је сигурно да ће онај већ поменути „обично добро необавештен свет“ са разумевањем и дубоком захвалношћу прихватити предложене измене и почети да се враћа себи, своме националном бићу и србској духовности.
У вези са понечим довде изложеним, било би упутно да и Свети Архијерејски сабор Србске православне цркве изрече свој суд, под условом, наравно, да су његови чланови свесни сопственог националног бића, те да им је по нечем ‘вамо позната не само патријарашка изјава Порфиријева да се „Загреб и ја се волимо јавно; а сада ћу додати, Хрватска и ја се волимо јавно; ма колико то некоме сметало, његов је проблем“, већ и запис да „под сводовима Српске патријаршије, Православно-богословског факултета, као и међу верницима Српске православне цркве, кружи вест да српски високодостојници (читај владика бачки Иринеј Буловић и његов духовни син патријарх Порфирије) активно раде на припремама за долазак папе у Србију“.
Да ли да им открије како се закулисно може деловати против Срба, твораца људске цивилиазије, да ли да им покаже како је од шиптарских окупатора Старе Србије, познатије као Косово и Метохија, научио да поздравља „орловски“.
Аутор: Илија Петровић, историчар