Mišljenja

Ko širi defetizam u srpskom narodu

  • Zbog učtivosti, bez navođenja imena, pomenuću (parafraziraću)  samo neke  konstatacije, analize  i komentare nekih TV voditelja i njihovih gostiju koji su se proteklih nedelja mogli vidjeti po srpskim medijima.
  1. Niko više ne želi biti Srbin. Svi beže od nas

Lopovi beže od onih koje su pokrali. To što su pokrali treba trajno zadržati kao da je od uvek bilo nesrpsko i njihovo. Da bi u tome uspeli treba promeniti sopstveni identitet, a pređašnji (srpski) proglasiti nametnutim, po mogućnosti osvajačkim pa i fašističkim, a fašistima i osvajačima treba oduzeti sve pa i ono što njima (autohtonim) pripada. Pošto su oni na takozvanoj dobitničkoj strani istorije, onda  Srbi kao  gubitnici nemamaju  pravo ni da pitaju  za svoje, a kamoli da ga traže. U suprotnom,  Srbi su osvajači tuđeg, revanšisti sa fašisoidnom ideologijom. Od njih kao takvih i najgorih  treba  bežati, ali zadržati  prisvojeni srpski etnički –životni prostor, a sa njime i pokradeni   srpskoi  jezik,  a time duhovnu i kulturnu baštinu  stvaranu na tom  jeziku,  prisvojiti  osnovna obeležja  srpske pravoslavne crkve, koja se  moraju naknadno, nekanonski transformisati u novu njihovu crkvu.

Zaključak: Širenje loših moralnih i svih drugih ljudskih vrednosti o srpskom narodu, od koga s pravom treba bežati.

  1. Tamo gde smo se branili više nas nema 

Poruka  je potpuno jasna. Srbi se ne trebaju  braniti kad su napadnuti, već da se povinuju i podanički ponašaju.  Tako će  kao gubitnici biti  na pravoj strani istorije.  To je garancija da će Srba biti više. Ako bi primenili  ovu konstataciju kroz istoriju, Srba bi  bilo više da se nisu branili od Turaka , Austrougara ,Nemaca, Bugara, Hrvata, Albanaca i drugih,   i da su svi prešli na islam, odnosno katoličku ili protestansku veroispovest.  Danas  bi to bio novi i najbrojniji narod na prostorima bivše  Jugoslavije.   To što bi izgubili  svoj identitet, to i nije toliko bitno. Zvali bi se  Muslimani/ Bošnjaci, Hrvati, Bugari, Albanci.    Da to nije tako pokazuju činjenice podaničkog ponašanja posle Drugog svetskog rata.  Prihvatajući nametnuti osećaj krivice, snishodljivo i podaničko ponašanje,  Srbi  su  u velikom broju nestali , a sa njima i veliki deo srpske kulturne  i  duhovne baštine  sa prostora nekadašnje južne Srbije, današnje Severne Makedonije, Baranje, Slavonije, Banije, Korduna, Like, Dalmacije, BiH  i Crne gore .  Da od 1990. nisu branili svoj vekovni  etnički , životni  prostor,  danas bi preostali Srbi preko Drine živeli  kao drugi narod, Hrvati,ili Bošnjaci, a  u  svom novovernom  dokazivanju  preuzeli bi barjak borbe i progona  onih malo preostalih Srba koji bi  još uvek istrajavali na očuvanju svog nacionalnog identiteta i biološkog opstanka. Onda sledi  “dobronameran“  prekor i opomena  – zar se  i posle toliko pogrešnih istorijskih odluka   još uvek   Srbi nisu  opametili , već  pokazuju  brigu za Srbe, u Crnoj gori  (koji  usput rečeno predstavljaju  jedini državotvorni narod ), njegov -srpski jezik , kulturnu i duhovnu baštinu i srpsku pravoslavnu crkvu.  Zar je to  Srbima  malo za opomenu ,već  hoće  da ratuju  i  sa celim svetom  i za  Kosovo, “koje je odavno izgubljeno.“  Ne ponavlja se to slučajno  stalno,  uz dodatnu tvrdnju , da je za naše “zapadne prijatelje“ Kosovo  nezavisna država i oni to mišljenje neće promeniti. Pa šta  tu ima da se brani, osim prava Srba kao nacionalne manjine.

Zaključak : Srbi kao autohtoni narod  treba da nestanu  u korist  svojih otpadnika.  Srbi, biće vas više ako se  podanički ponašate i odreknite svog  nacionalnog identiteta. Patriotizam je za  Srbe dekadentan, vodi ih  u sukobe, stradanja i nestajanje.

  1. Do kada ćemo  da ratujemo, umesto da živimo  kao sav normalan svet

Ovo deluje jako primamljivo  posle toliko iscrpljujućih  i “izgubljenih“ ratova i posle sistematske propagande da se maksimalno distanciramo od  pogubnog patriotizma,  svog ratničkog mentaliteta   i po ceni gubitka  nacionalnog identiteta, kao bi bolje živeli kao   kosmopolite i sav ostali svet.

Zaključak:  Za razliku od drugih, Srbi su surovi i primitivni osvajači,  lošeg ratničkog  mentaliteta, koji u drugi plan stavljaju svoje materijalno stanje u odnosu na odbranu  kolektivnih prava.

  1. Šta je bilo, bilo je, niko nije kriv, idemo dalje

Treba zaboraviti sve nesreće, a pre  svega zlodela koja su srpskom narodu naneta i nastaviti dalje živeti u slozi sa onima koji su nam oteli  naš etnički životni prostor, a sa njime naše duhovno i kulturno nasleđe .  Analizirajući to kroz istoriju, značilo bi da svaku  okupaciju i svaki  zločin  nanet  Srbima koji su se usudili braniti, treba zaboraviti, gurnuti u stranu, ne tražiti nazad svoje, niti nadoknadu štete ni oproštaje za zločine.

Zaključak: Izjednačiti zločinca  i  žrtvu, okupaciju i odbranu, zaboraviti sve, pod sloganom: Što je bilo bilo je, niko nije kriv, idemo dalje.

  1. Narod mitomanije i nebeske Srbije

Srbi su iracionalan narod, zaostao koji nemože da se oslobodi retrogradne i zaostale mitomanije, iracionalne i po naciju pogubne nebeske Srbije. Nacionalne duhovne i moralne vrednosti, patriotizam, ljudsko dostojanstvo, čojstvo i junaštvo  treba podrediti ličnim i usko grupnim interesima, trenutnim materijalnim potrebama.

Zaključak:  Od istorije,  mitova i prošlosti,  bez obzira koliuko je i bila slavna,  nemože da se živeti. Sve se može kupiti i sve je na prodaju.

  1. Treba graditi svetlu budućnost na jednakosti, bratstvu i jedinstvu

Od  Srba se očekivalo  da jednakost,  brastvo i jedinstvo  trebaju iskazivati  u vidu praštanja drugima, pokazivanjem više ljubavi i poštovanja prema drugima nego prema svom narodu. Ukazivati, pa čak i uvećavati  sve svoje zločine, dokazane i nedokazane, a uspehe isticati kad je to god moguće u kontekstu uspeha u zajedništvu sa drugim narodima. Za druge narode,  jednakost, brastvo i jedinstvo podrazumevalo  je podjednako  međusobno uvažavanje svih stim što je poželjno  u svakoj prigodnoj situaciji istaći i uvećati srpski zločin kako bi se napravila jednakost , simetrija, sa mnogo većim zločinima tih drugih. A kada je u pitanju uspeh, onda je prilaz obrnut, srpski uspeh se svodi na što manju meru kako bi se izjednačio sa drugim koji je lošiji. Međusobna nacionalna  ravnopravnost podrazumevala je jedan vid izjednačavanja  zasluga i uspeha  svih nacija ustanovljenih od  kraja Drugog svetskog rata do danas. Srpska krivica je što su  na ovim prostorima najviše i stvarali  jer istorijski  najduže i traju. Da bi se napravilna poželjna ravnoteža u svim oblastima društvenog života, trebalo je i fizički smanjiti srpsku naciju na račun novoformiranih iz krila srpskog naroda.  U tu svrhu poslužilo je stvaranje velike Hrvatske  ali bez pokrajina sa srpskom većinom, a na preostalom srpskom životnom prostoru formirane su   još tri (republike) države. Pošto ni to nije bilo dovoljno, jer je srpski narod  još uvek  “prekobrojan“,  u okviru Srbije su formirane  i dve pokrajine. Često su, uz prećutnu saglasnost Srbije, nekadašnje republike, a sada države, nesmetano radile na rasrbljavanju  kroz stvaranje novih identiteta, koje je jedino moguće izgraditi na negiranju zajedničkih korena sa srpskom nacijom – na antisrpstvu, a  čemu treba da posluži stvaranje  novih republičkih jezika i veroispovesti.

Zaključak: Kod međusobnog poštovanja i uvažavanja mora se voditi računa o simetriji  i  poravnjanju kad je tuđi zločin veći a srpski uspeh veći. Na prostoru bivše Jugoslavije, postalo je jedino opravdano i prihvatljivo  stvaranje novih nacionalnih identiteta  iz korpusa srpskog naroda.  U suprotnom Srbi se imaju proglasiti krivim.  Da bi bilo više poštovanja prema Srbima onda se ne sme skinuti hipoteka krivice za  šta jesu i zašta nisu krivi. Mora se kod Srba održavati osećaj krivice i stalna potreba  za pokajanjem.

  1. Od istorije samo nas boli glava

Prošlost treba potisnuti što više u zaborav  kako bi marginalizovali njenu refleksiju na sadašnjost i budućnost. To se odnosi pre svega na istorijsko i sveukupno kulturno, dominantano prisustvo i učešće srpske nacije na prostorima bivše Jugoslavije u odnosu na druge, a pre svega na novoproizvedene koje u prošlosti  nisu ni postojale. U suprotnom  mogla bi nas “zaboleti glava od viška srpske istorije“. Zasluge i uspehe srpske nacije u proteklom najdužem periodu treba zanemariti , kako  ne bi kod inferiornih, novoformiranih nacija  proizveli  osećaj srpske hegemonije, što se opet “potkrepljuje“  srpskom arogancijom pa i uvećanim ili  izmišljenim zločinima  tokom proteklog perioda . Postalo je prihvatljivo krivotvoriti istorijske činjenice, proglasiti nešto što nije, da jeste i brnuto, ono što jeste, da nije.  Zbog “svetle“ budućnosti u koju trebamo svi da idemo, nema  vraćanja na ono što je zista bilo,  niti preispitivanja sadašnjih  tumačenja  (krivotvorenja) istorije.  To je za sada, stav svetskih moćnika i zvanične svetske politike,  stav onih koji nam govore “od viška istorije zaboleće vas  glava“.

Zaključak: Da bi se uspostavila željena političko-nacionalna  ravnoteža, treba se u istoriju vraćati taman toliko i od onog, takoreći nultog vremena, kad su uspostavljene sve nacije na ovom prostoru. To uglavnom znači od kraja Drugog svetskog rata i  tekovina socijalističke revolucije. Istoriju treba menjati  u duhu mondijalizma na štetu srpskog naroda, u suprotnom “mogla bi nas zaboleti glava“

  1. Kosovo je odavno izgubljeno. Daj šta daš.

Sasvim jasna kapitulanska poruka. Samo ne znamo zašto se toliko ko bajagi  insistira na pregovorima ako je sve odavno izgubljeno. Za kakva se to prava možemo izboriti osim za prava koja imaju sve  ostale nacionalne manjine u svetu i kod nas. Ta prava niko pa ni albanci ne osporavaju. Mnogo toga je problematično dogovoreno, pogotovu kad se zna da se ne insistira na najačem našem adutu u pregovorima a to su odluke Kumanovskog sporazuma i Rezolucija 1244 čime se štiti  teritorijalni integritet Srbije i povratak prognanih. Kad se od ta dva bitna aduta odstupilo, onda ne čudi što  se i ne insistira  ni na prava Srba kao nacionalne manjine na sprovođenju  albanskog dela  Briselskog sporazuma  o formiranju zajednice srpskih opština, iako je u celiniu  sam sporazum  za Srbiju nepovoljan. Ostvarivanje tih  prava srpske nacionalne manjine u nezavisnom Kosovu ostavljeno je za kasnije kao “ustupak“ albanske strane za jedan vid priznanja nezavisnog Kosova. Iz vrha vlasti se već pune dve godine govori da albanci neće realizovati taj deo sporazuma – formiranja zajednice srpskih opština. Čemu onda dalji pregovori? Treba još ustupaka od strane Srbije kako bi se na kraju “junački“ izdejstvovalo već dogovoreno pa i te zajednice srpskih opština. To će se proglasiti epohalnim uspehom. Do toga se može doći samo ako albanci smisle još neki zahtev kao što  su carine od 100% i  svojevrsno zatvaranje granice  prema Srbiji. Pa kad albanci naprave taj  ’’veliki ustupak’’, ukinu carine tumačiće se kao veliki politički dobitak za Srbiju koja sada već jednom treba da potpiše pravnoobavezujući sporazum o jednom vidu priznanja nezavisnosti Kosova a za uzvrat moguće je i formiranje zajednice srpskih opština, sa mogućnošću “dodatnog uspeha“ srpske pregovaračke elite koja bi mogla  da zadrži i  5% svoje teritorije Kosova. Poklanja se 95% a zadržava se  5%, ili ako je za Srbe lakše,   pored 95% kosovske teritorije  ustupi se  još oko 5% (u odnosu na ukupnu površinu Kosova) juga Srbije, da bi se dobilo 10% Kosova, što se opet svodi na 5%. Taj “epohalan“ uspeh treba da nam omoguće naši prijatelji sa zapada samo ako  nekako ubedimo Ruse i Kineze. Za taj sporazum može se očekivati i Nobelova nagrada. Legimitet tome treba da daju spinovani razgovori o Kosovu (takozvani unutrašnji dijalog) koji se “vodio“ pre godinu dana. Međutim, treba imati na umu da  je taj  takozvani unutrašnji dijalog   ostavio uznemirujući i  gorak ukus u srpskoj javnosti. Toga su svesni  i jedni i drugi, jer im je dobro poznato da Srbi kroz istoriju nikad nisu lako pristajali na   kapitulaciju. Zbog toga  istorijskog iskustva mogla bi i njih a ne samo nas  zaboljeti glava. Uzaludna su sve obmane, prevare i spinovanja. Taj slobodarski duh nemože se tek tako izbrisati iz nacionalnog bića srpskog naroda. To najbolje pokazuju zbivanja u Crnoj gori, u kojoj  je mimo svih očekivanja uzalud 75 godina sprovođeno rasrbljavanje i denacinalizacija  uz svesrdnu podršku srpskih vlasti od 1945. do danas.

Zaključak: Jedan vid priznanja Kosova kao samostalne države od strane Srbije, a za uzvrat srpskoj manjini  će se garantovati   sva prava koja važe za albance i druge nacinalne manjinie u Srbiji,  odnosno, kako su rešena prava manjina  u Evropskoj uniji. Samo je ostalo nerešeno pitanje kako će reagovati građani Srbije a pre svega Srpski narod. To je nepoznanica za vlast Srbije i  naše “prijatelje“ iz zapadnih zemalja, sa nepredvidivim posledicama  po mir i sigurnost ne samo na Balkanu već i šire.

  1. Nijedna prethodna vlast nije uspela da reši pitanje Kosova

Ova konstatacija  je neodvojiva od prethodne. Međusobno se dopunjuju i sugerišu kapitulanski odnos prema Kosovskom pitanju. Stalno isticanje, od strane  mnogih  analitičara i  gostiju u TV emisijama,  da je za  albance kosovsko pitanje aktuelno nepuna dva veka i da ga nijedna srpska vlast nije mogla rešiti, traži se alibi za najgore moguće rešenje –priznanje nezavisne države Kosova . Indirektno se sugeriše da možda i nije trebalo biti u sastavu Srbije i da Albanci imaju pravo na svoju državnost na Kosovu kao i Srbi. To upućuje na preispitivanje i revidiranje celokupne istorije srpskog naroda na teritoriji  nastanka srpske države. Interesantno je da u takvim “analizama“ nema  čak ni opaske da su pored stranih sila i srpske vlasti pravile velike ustupke posebno posle Drugog svetskog rata.  I u vreme okupacije, Kosovo je tretirano  kao  deo okupirane  Srbije. Nijedna vlast bez obzira koliko je loše radila po tom pitanju nije se odrekla  te svete srpske zemlje.

Zaključak:  Obrazloženje,  da  su sve prethodne vlasti u protekla dva veka  neuspešno rešavale kosovsko pitanje, treba da posluži kao alibi za neminovnu kapitulaciju na Kosovu.  Javnost treba pripremiti da je manje zlo otpisati Kosovo nego da ga Srbija ima  kao  večiti i neizdrživ  teret na svojim leđima.

Ono što je najviše zabrinjavajuće, jeste da se pomenute konstatacije,  analize i komentari svakodnevno mogu čuti  u brojnim TV emisijama.  Tako se  svesno ili nesvesno višestruko negativno deluje (ravno zločinu) na srpski narod,  na  gubljenje samopouzdanja, nametanje kompleksa manje vrednosti, anesteziranje i gušenje svake oslobodilačke volje –  širenje pogubnog  defetizma u srpskom narodu. To je podloga za promenu svesti srpskog naroda, njegovog mentaliteta  pa i duboko utemeljenog arhetipa.

Autor: Anđelko Kunarac

Izvor: slobodnahercegovina.com

Hvala na poverenju! Molimo vas podelite, širite istinu koja je u Srbiji zabranjena!