Srbija i srbske zemlje

Ko je Zoran Drobnjak, najdugovečniji direktor u Srbiji

Zoran Drobnjak

Neuništivi, nesalomivi, nezamenljivi – i „nesmenjivi“ direktor Puteva Srbije

Već 13 godina, od 2007. godine, Zoran Drobnjak , i pored niza afera i propusta, neprekidno je direktor Javnog preduzeća Putevi Srbije. On je tipičan primer nebrige vlasti prema državnim i opštim poslovima, koje režim tretira kao plen, gde nema brige o građanima, i gde se Drobnjak, neodgovorni državni činovnik, očigledno dobro snalazi.
  • Više puta je tražena njegova smena ili ostavka od Komiteta za saobraćaj, preko kolega iz Vlade i SNS (Milutin Mrkonjić,Saša Mirković) …), podnesene su i dve krivične prijave Državne revizorske institucije (DRI) bez sudskog epiloga za sada. Bio je i hapšen…ali je sve ove incidente preživeo i s pravom nosi nadimak nesalomivi.
  • U izveštajima DRI o Putevima Srbije, uočene su nepravilnosti, Drobnjak je u otvorenim postupcima nabavke umesto tenderske komisije, sam eliminisao ponude uz objašnjenje da su neispravne, a pred sam postupak njihovog otvaranja menjao je članove komisije po sopstvenom nahođenju.
  • Ko i pored niza nepravilnosti i propusta i nezakonitosti više od decenije stoji iza ovog problematičnog i kontroverznog državnog činovnika i štiti ovog „nesmenjivog“ direktora?

Rasprava sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem (prilikom jučerašnjeg obilaska radova na rekonstrukciji puta Novi Pazar – Tutin) ponovo je u središte pažnje javnosti vratila Zorana Drobnjaka, najdugovečnijeg direktora jednog javnog preduzeća u Srbiji. Uprkos promenama vlasti, krivičnim prijavama i suđenjima, aferama i lošem poslovanju, Drobnjak se već 13 godina nalazi u fotelji direktora JP Puteva Srbije.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić često obilazi radove na izgradnji puteva i autoputeva, a u takvim prilikama gotovo mu uvek društvo pravi resorni direktor Zoran Drobnjak. Ta druženja sa politički najmoćnijim čovekom u Srbiji, za direktora Puteva su neretko, u najmanju ruku bila neprijatna.

Tako je prilikom jučerašnjeg obilaska radova na rekonstrukciji puta Novi Pazar – Tutin, Vučić ušao u polemiku sa Drobnjakom, a na objavljenom snimku čuje se kako ga nervozno ispituje i ispravlja oko dužine planiranih puteva i cena njihove izgradnje.

Neprijatnu i nekorektnu raspravu Drobnjaka i Vučića pratio je milionski auditorijum

Ipak, predsednik Srbije znao je da bude i neprijatniji, pa je govorio da Drobnjak “uvek voli da zamaže oči”, da popije “koju čašicu više”, da “ne zna” gde ide koji put, a kada je jednom zakasnio na sednicu Vlade na koju je bio pozvan Vučić mu je tada kao premijer rekao:

“Što kasniš Drobnjak, imao si pametnija posla”.

Mediji su preneli da je Vučić na jednoj sednici oštro kritikovao Drobnjaka, dok je on predstavljao svoj izveštaj o stanju puteva uništenih od poplava 2014. godine, kada mu je usput rekao:

“Drobnjače, kad su tenderi u pitanju, tu će neko morati pored vas da stoji i proverava. Tako je najsigurnije”, rekao mu je tadašnji premijer Srbije.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ZA Riplija – Preživeo šest vlada Srbije!

Jedinstven slučaj zbio se 2013. godine kada je ceo Upravni odbor JP “Putevi Srbije” podneo ostavku zbog pritisaka da ne raspisuju konkurs za novog direktora, koji će zameniti Zorana Drobnjaka. (Drobnjak je potrošio 3,68 milijardi dinara više nego što mu je dozvoljavao budžet 2012. godine).

Drobnjak je bio uhapšen  2014.  zbog nezakonitog davanja saglasnosti za izgradnju optičkog kabla slovenačkoj kompaniji “Nubi invest”. I odatle se izvukao. O sudbini tih silnih prijava i optužbi ništa se ne zna.

Mnogo posla, mnogo koridora i mnogo interesa…

    Kad se sve analizira mora da su u pitanju ogromni materijalni interesi onih koji drže Drobnjaka na ovoj lukrativnoj funkciji. Preživeo je čak šest  Vlada Srbije!

::::::::::::::::::::::::::::

Nije član nijedne stranke, a bio blizak svima (DSS, SPS, SNS)

Uprkos ovakvom odnosu prema njemu, Drobnjak se ne povlači i već 13 godina opstaje na mestu direktora JP Puteva Srbije. I dalje je misterija kako u tome uspeva, budući da (koliko je poznato) nije bio član nijedne stranke, što je najčešće kriterijum po kojem se biraju direktori javnih preduzeća u Srbiji.

Poznato je da Drobljak voli kafane i da previše popije
Drobnjak: “Stubove bi i ćorav video”

Smenu Drobnjaka zatražio je 2013. Komitet za saobraćaj, jer su se za dva dana na putu koji održavaju Putevi Srbije dogodile dve gotovo identične saobraćajne nesreće, u kojima su tri osobe povređene, a jedna poginula. Naime, vozila u kojima su bili udarila su u neosvetljene stubove buduće naplatne rampe.

Zbog ovih slučajeva direktor Puteva se nije mnogo potresao, pa je u izjavi za medije rekao da bi “stubove i ćorav video”.

U trenutku kad je prvi put seo u fotelju direktora Puteva Srbije, 2007. godine, bio je blizak DSS-u, a nakon odlaska te stranke sa vlasti priklonio se socijalistima (SPS).

Od 2012. godine u statusu je vršioca dužnosti, što nije umanjilo njegova ovlašćenja niti privilegije. Kada je pre tri godine raspisan konkurs za direktora Puteva, Drobnjak je najavio da će se kandidovati.

“Imam desetogodišnje iskustvo u ovom poslu. Priložiću svoj CV, pa ako se prijavi bolji, neka pobedi. Verujem da će biti više kandidata, ali znam da imam najbolje preporuke”, rekao je tada Drobnjak.

Šta se desilo sa ovim konkursom, nije poznato. Ostao je direktor!

Sve kritike, pritužbe, propusti su izgleda, za sada,  zaboravljeni (Foto: Zorana Jeftić)
Hapšenje, afere, propusti…

Rad Drobnjaka u Putevima obeležile su brojne afere, propusti i hapšenje. Protiv njega su podnete najmanje dve krivične prijave, a nije poznato da je ijedna dobila sudski epilog.

Pre šest godina uhapšen je zbog nezakonitog davanja saglasnosti za izgradnju optičkog kabla slovenačkoj kompaniji “Nubi invest”. Optužen je da je zloupotrebio službeni položaj i oštetio državu za 2,5 miliona dinara. Suđenje u ovom slučaju i dalje je u toku.

Sporna rekonstrukcija “Gazele”

Zamerano mu je da je potpisao štetan ugovor za rekonstrukciju mosta “Gazela”. Naime, zbog kašnjenja radova cena rekonstrukcije je za samo godinu dana sa 30 miliona narasla na 60 miliona evra.

Protiv Drobnjaka krivičnu prijavu podigla je i Državna revizorska institucija, zbog, kako je saopšteno, niza malverzacija i neregularnosti, a javnost do danas nije upoznata da li je i sa kakvim ishodom okončan taj slučaj.

Umesto 30 miliona, rekontrukcija mosta Gazela koštala je 60 miliona evra. Kako je to moguće? Drobnjak je izgleda uspeo i to da objasni i ostane direktor

Kako su mediji preneli, u izveštajima DRI o Putevima Srbije, samo u 2010. godini uočeno je nepravilnosti u više od 40 dodeljenih poslova, vrednih više od 300 miliona evra, a kao glavni krivac najčešće je pominjan upravo Drobnjak. Kako je navedeno, on je u otvorenim postupcima nabavke umesto tenderske komisije, sam eliminisao ponude uz objašnjenje da su neispravne, a pred sam postupak njihovog otvaranja menjao je članove komisije po sopstvenom nahođenju.

Iste godine, državni revizor je naveo da “Putevi” nisu uplatili 158 miliona dinara za putarine i naknade za korišćenje puteva od 2008.

*.*.*.*.*

Zato i postavljamo pitanje: Ko i pored niza nepravilnosti, propusta i nezakonitosti stoji iza ovog problematičnog i kontroverznog državnog činovnika i štiti ovog „nesmenjivog“ direktora?

Autor: Nataša Latković

Oprema: Između sna i jave

Izvor: nova.rs

Hvala na poverenju! Molimo vas podelite, širite istinu koja je u Srbiji zabranjena!