Ко има башту, доктор му не треба: 7 доказа да је баштованство лековито!

Ако имате велики комад земље посадите шуму. Ако имате једну њиву, засадите воћњак. Ако имате пар ари земље, посејте баштицу. Ако имате само неколико жардињера, посејте цвеће. Баштованство је лековито.

Доносимо вам 7 доказа да је баштованство лековито:

  1. Баштованство ослобађа од стреса

Холандска студија је потврдила да баштованство ослобађа од среса, чак и више од читања! (Не брините, студија је открила да читање и даље смањује стрес, такође!) Баштовани су сложни и кажу да им је важније да буду релаксирани него да имају свеже поврће или цвеће или да зарађују од баштованства. Није само баштованство то које ослобађа од стреса; наиме, бактерије из земље такође могу помоц́и у борби против стреса. Примећено је да исте бактерије делују као антидепресиви и успостављају снажан имуни систем.

  1. Баштованство је исто као и добар тренинг снаге и оптерећења!

Активности попут ношења жардињера, копања рупа, чупање корова и гурања косилице могу да ангажују сваки мишић у вашем телу. Центар за контролу и превенцију болести баштованство класификује као умерену физичку активност и напомиње да може сагорети више од 300 калорија на сат, отприлике исто као голф док шетате и носите палице. Значајнији посао у дворишту, попут цепања дрва или извлачења тешких врец́а за малч, сагорева више од 400 калорија. Једна студија сугерише да баштованство може помоц́и у старијим особама да спрече дебљање. Постоје и друге опипљиве физичке користи, попут повећање спретности и снаге руку. Плус, после свих тих послова у башти, вероватно ц́ете боље спавати.

  1. Баштованство успорава деменцију

То није само физички тренинг, баштованство је добро и за ваш мозак, посебно као заштита од појаве деменције. Баштованство појачава когнитивне функције, а једна студија открила је да би то могло довести до 36% мањег ризика од деменције.

  1. Баштованство се бори против дијабетеса и болести срца

Знате да биљкама треба сунчева светлост, али да ли сте знали да и вашем телу треба? Умерено време на сунцу је најефикаснији начин за добијање витамина Д, који утиче на преко 1.000 различитих гена и готово свако ткиво у вашем телу и утиче на све, од метаболизма до имунолошког система. Витамин Д повезан је са позитивним ефектима на дијабетес типа 2, болести срца, здравље костију и депресију. И ваша црева могу осетити благодати, јер се верује да витамин Д помаже у регулисању гастроинтестиналног стреса. Наравно, важно је запамтити да предузмете мере предострожности како бисте безбедно проводили време на сунцу.

  1. Баштованство повезује људе

“Комшинице, да ли ти треба расад салате? Имам је на претек!” или “Комшија, да немаш можда семе од оног спанаћа?” Е овако се данас повезују људи…

  1. Баштованство побољшава расположење, али и самопоуздање

Боравак у природи је добар за наше тело, али и за мозак. Баштованство повећава позитивност, оптимизам, добар је у борби против депресије.

  1. Баштованство нас тера да једено здравије

Није увек лако определити се за здраву храну, али баштованство вам може помоц́и. Узгајивачи воц́а, поврц́а и зачинског биља имају додатну предност лаког приступа хранљивим опцијама хране (и омогуц́авају вам да контролишете који се пестициди или ђубрива користе.) Плус, људи који узгајају поврће имају већу вероватноћу да их једу. Једно истраживање открило је да деца чешће једу воће и поврће када се узгајају код куће.

Извор: https://stil.kurir.rs/lifestyle/basta/144389/ko-ima-bastu-doktor-mu-ne-treba-7-dokaza-da-je-bastovanstvo-lekovito

Хвала на поверењу! Молимо вас поделите, ширите истину!