Породица и школа

Како држати децу подаље од екрана – Изазови повезани са дигиталном технологијом

Иако је држање деце подаље од екрана од виталног значаја за њихово опште благостање и развој, то заправо није лако…

У дигиталном добу деца одрастају окружена екранима – од паметних телефона и таблета до рачунара и телевизора. Нове генерације су рођене и одгајане окружене најновијим технолошким иновацијама као што су апликације, друштвене мреже и бесплатан интернет скоро свуда. Њихов приступ преко таблета, лаптопа и паметних телефона постао је рутински и континуиран.

И док коришћење технологије има много предности, превише времена испред екрана ипак може довести до озбиљних „технолошких испада“, посебно када свакодневни живот захтева прелазак са активности на екрану на активности ван њега. Такви тренуци могу бити сложенији од преласка са једне практичне активности на другу, као што је заустављање игре да бисте се обукли, прелазак са доручка на вожњу или заустављање на љуљашки да бисте напустили парк. Прелазак са гаџета на стварност је много тежи за децу и њихове старатеље, јер су уређаји посебно узбудљиви, а програмери и дизајнери медија активно раде на томе да деца буду повезана – размислите о томе како сервиси за стриминг аутоматски почну да пуштају следећу емисију и приказују све сличне опције гледања.

Нажалост, често резултат овог преласка са дигиталне технологије на свакодневни живот су дечји напади беса, иритација и опште непријатно понашање. У овом чланку ћемо погледати три ефикасне стратегије како бисмо олакшали овај процес и спречили појаву беса. (хистерије).

Припремите своју децу

Дефинитивно бисмо се узнемирили да гледамо филм и да га неко изненада заустави у средини без упозорења. Као и одрасли, деца могу да се осећају веома иритирано и фрустрирано када им се уређај изненада одузме, посебно ако уживају у игрици или гледају садржај у коме уживају. Зато је неопходно припремити децу и обавестити их када ће им престати време пред екраном.

Направите дневни или недељни распоред који укључује одређено време за забаву на екрану. На пример, одвојите одређено време после посла за образовне апликације или своју омиљену емисију. Рутина помаже деци да предвиде када ће моћи да се повежу са екраном и смање отпор и када је време да се удаље од њега. Такође подесите тајмер или аларм који ће вас упозорити када се ваше време испред екрана заврши. Овај визуелни и звучни сигнал ће припремити дете да искључи уређај како не би било неочекивано и нагло. Постепено смањење времена испред екрана може помоћи да се процес укључивања учини лакшим за управљање.

Обавезно реците свом детету која ће активност бити следећа. На пример, „када завршиш ову игру, биће време за вечеру“ или „након што погледаш овај програм, идемо у парк“. Иако оно што следи можда није увек забавно, давање деци до знања шта могу да очекују може помоћи да транзиција буде лакша.

Направите нешто „стварно“ користећи идеје са екрана

Да бисте помогли деци да пређу са екрана на редовне активности, можете користити њихова интересовања у ономе што гледају. Родитељи могу да користе, на пример, музику и песме у којима деца уживају да им помогну у овом процесу. То може бити пуштање музике из ТВ серије или пуштање музике у којој деца уживају као забава која ће их заокупити.

Једнако је важно да дете има алтернативне креативне активности. Упознајте своје дете са креативним хобијима који подстичу његову машту. Уметност и занати, сликање, цртање или учење, свирања музичког инструмента нису само угодне, већ и образовне активности. Увођењем нових интересовања и хобија, свом детету пружате алтернативне могућности за самоизражавање и развој вештина. Подстакните активности на отвореном да направите паузу од екрана, било да се ради о вежбању, вожњи бицикла или истраживању природе. Игра на отвореном побољшава физичку спремност и когнитивни развој. Размислите о организовању породичних излета како бисте ове активности учинили пријатнијим и промовисали позитиван став према слободном времену без екрана. Запамтите, да бисте избегли технолошке нападе беса, важно је понудити узбудљиве алтернативне активности које ангажују ум и тело вашег детета.

Дајте деци избор

Давање деци избора у овим ситуацијама такође може бити веома моћно и корисно. На пример, „Да ли желите да гледате две или четири епизоде ове серије?“ или „Да ли желите да покренете тајмер за своју игру или желите да вам се каже када ваше време истекне?“ Ова стратешка питања помажу деци да се осећају као да имају избор колико дуго ће користити технологију.

Такође, водите отворену и искрену дискусију са својим дететом о разлозима за ограничавање времена испред екрана. Разговарајте о могућим негативним ефектима прекомерне употребе екрана, као што су поремећај сна, смањена физичка активност и смањене друштвене вештине. Укључивањем вашег детета у процес доношења одлука, оно ће се можда осећати снажније и мотивисано да следи утврђена правила. Запамтите, циљ је да будете савезник свом детету и да му помогнете да се креће у свакодневном животу, који је ових дана толико засићен дигиталном технологијом и уређајима.

Аутор: Пегги Бабата

Извор: Православље живот вечниhttps://alopsis.gr/πώς-να-απομακρύνουμε-τα-παιδιά-μας-από/

Хвала на поверењу! Молимо вас поделите, ширите истину!