Зашто је изгорео аутобус Ниш-експреса?

Јуче око 9:30 у потпуности је изгорео аутобус Ниш-експреса, а сви путници из возила су безбедно евакуисани након што је примећен дим. Аутобус Ниш-експреса који је саобраћао на релацији Суботица – Н.Сад – Београд – Ниш, након што је дошло до паљења и експлодирања задње десне унутрашње гуме, на 60 так километара од Суботице, на аутопуту, цео је изгорео.

Све је почело од упаљене гуме. За мање од 20так минута од аутобуса је, упркос брзој интервенцији ватрогасаца, остао само роштиљ.

На жалост, доживела сам искуство које не желим никоме. Испод седишта на коме сам седела експлодирала је гума. Све се десило јако брзо, уз страховит прасак и удар, вероватно откинутог парчета гуме, имала сам утисак као да се све расцветало испод мојих ногу. Од претрпљеног страха и шока била сам слеђена и требало ми је неколико минута дуже него осталим путницима да се приберем и напустим аутобус.

Посада возила је реаговала професионално. Све време екцеса били су прибрани и учинили све што су могли за аутобус, покушавајући да са два апарата за гашење пожара угасе упаљену гуму, што није било могуће јер се гума тешко гаси.

Превозник Ниш-експрес на својим возилима користи протектиране пнеуматике како би смањио трошкове, што је у складу и са политиком смањена трошкова и са заштитом животне средине, јер протектирана гума би требало да је сигурна и поуздана исто колико и нова, под условом да протектирница има све предвиђено дозволом за рад..

Није тајна да у Србији тек неколико протектирница имају дозволу за рад, много више њих ради без те дозволе, не поштујући прописе, појефтињују услугу протектирања и праве конкуренцију протектирницама које имају све потребне дозволе. Како сам већи део радног стажа стекла у овом “свету гума”, знам о чему говорим.

На жалост ни једна од најозбиљнијих и највећих протектирница у Србији Pneutech doo из Врбаса, која има дозволу за рад, има неважећу и ништаву дозволу за производњу флека/закрпа, издату од локалне самоуправе у Врбасу, која није овлашћена да издаје дозволу ове врсте, а којима поправља пнеуматике пре протектирања, а која ради протектирање за градски саобраћај у Београду, као и многе друге превознике путника, где је такође могућа појава оваквих екцеса. Са намером се говори о примени протектираних гума у превозу путника, где није само материјална штета у питању, већ може доћи и до повређивања путника.

Нико не размишља о дозволама, о контроли квалитета, о “папирима” који гарантују неко поштовање процедура у овом случају у протектирању гума. Нико не жели никоме да се замера, инспекциски и органи тужилаштва нису надлежни, док се проблем не деси. Кад до проблема дође, обично је већ касно.

Путник са лица места
Мр Светлана Загорчић Тодоровић

Хвала на поверењу! Молимо вас поделите, ширите истину!