Историјски двобој Христовог ратника монаха Пересвета и ђавољег ратника мага Челубеја
Кога је убио монах Пересвет: Истина о двобоју Пересвета и мага Челубеја- Оно чега нема у житијима
Када смо стајали испред чувене слике Виктора Васенцова, на којој је приказан сукоб два ратника, један од монаха Троице-Сергијеве лавре испричао нам је следећу причу:
У манастиру постоји монах који је у време своје младости, као и многи тада, био фасциниран источном духовном традицијом и борилачким вештинама. Када је почела перестројка, он и његови пријатељи су одлучили да оду на Тибет са циљем да постану будистички монаси. Од 1984. године када су тибетански монаси допустили приступ манастирима, али у одређеним квотама, почео је да долази велики број странаца. Однос према странцима у манастирима био је веома лош, због тога што је то ипак тибетанска национална духовност. Наш будући монах и његови пријатељи су били разочарани због тога што не могу добити оно за чим трагају – узвишено учење , духовне подвиге и молитве.
Лоше расположење према странцима је трајало све док Тибетанци нису сазнали да пред њима стоје Руси. Почели су међусобно разговарати и у разговору се зачула реч „Пересвет“. Постало је јасно и испоставило се да је име овог руског монаха записано у посебној књизи у којој су забележени њихови најважнији духовни догађаји.
Победа Пересвета је тамо забележена као догађај који је одступио од уобичајеног тока дешавања. Испоставило се да је Челубеј био не само њихов врхунски ратник и херој, него и тибетански монах који није само познавао борилачке вештине Тибета, него је савладао и древну праксу борилачке магије Бон-по. Као резултат тога он је достигао врхунац просвећености и стекао статус „бесмртан“. Фаза „Бон-по“ се може превести као „школа борбе чаробних речи“ која је једна врста борбене уметности у којој се ефикасност борца бескрајно повећава, јер се речима у помоћ призивају друге силе – демони. Као резултат тога особа призива „силу звери“ или другим речима претвара се у једну целину са демоном и самим тим постаје нека врста демона натприродне снаге. Цена за ову услугу јесте вечно припајање душе силама таме.
Веровало се да је такав ратник – монах практично непобедив. Овакви ратници у војсци Тибета су били права реткост. Због тога је Челебеј изабран да се као увод у битку Татара са Русима обрачуна са њиховим војником Пересветом и тако морално сломи Русе.
На Васенцовој слици су приказана два ратника у оклопу, што искривљује право значење догађаја. Павел Риженко, описујући овај догађај, пише да је Пересвет отишао у борбу без оклопа, у хаљинама руског монаха, са шлемом на глави и копљем у руци. После судара са Челебејом задобио је тешку рану којој је подлегао. Али ипак, био је убијен и „бесмртни“. Ово је изазвало потпуну забуну у татарској војсци јер се, буквално речено, пред њиховим очима збило нешто што не може бити, није логично и тресе темеље закона паганског света.
До данас, службеници духова таме и мајстори борилачких вештина имају на уму чињеницу да постоје неки Руси који имају „свога Бога“, чија је моћ несаломива. Овај „руски Бог“ је већи од свих њихових, а његови ратници су непобедиви.
Епископ Митрофан (Бадањин)
Превео с руског: Борис Гогић (Православие.ру)