Ђујићеви четници уразумили свештеника паписту-екуменисту

Војвода Момчило Ђујић

КАКО СУ ЂУЈИЋЕВИ ДИНАРСКИ ЧЕТНИЦИ ПРЕТИЛИ СПЛИТСКОМ СВЕШТЕНИКУ СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ МАРКУ ПЛАВШИ ЗБОГ ЗАЈЕДНИЧКИХ МОЛИТВИ СА ПАПИСТИЧКИМ УСТАШАМА 1966

Док се Срби нису комунизирали под Брозом и изгубили појам о вери и Цркви, док нису титоисти преко својих мрежа убацили мноштво својих кртица у СПЦ, свештеници и епископи нису смели да раде шта им падне на памет, без страха од реакције и бунта народа. Срби лаици су одмах реаговали, ако би видели да владике или свештеници кокетирају у неправославном духу са папистима – одмах су следиле претње да ће владика летети са владичанског трона а свештеник из парохијског дома, ако се друговање са папистима не прекине моментално. И тако је било од средњег века током млетачке и угарске власти, преко сукоба са марчанским екуменистима оног доба у време Хабзбурга па све до Ђујићевих четника који су из емиграције реаговали на прве екуменистичке молитве СПЦ клирика са папистима након 1945. Да тако нису радили, ниједан Србин у западним крајевима не би остао Србин. Данас многи Срби (па и они који се називају четницима углавном) веру не познају и мисле да су дужни по сваку цену да се лажно смиравају и покоравају епископима и свештеницима – кварили они веру или не. Срамота! Погледајмо једну епизоду из 1966. која Ђујићевим четницима служи на част – они нису били само национално, већ пре свега верски писмени.

Нама на подсећање, а екуменистима на наук, да се на време покају како не би прошли као несрећни прота Марко Плавша:

”Сплитски бискуп Франић се обратио локалном православном протојереју Марку Плавши, његовом старом пријатељу. Плавша се сагласио да узме учешћа у заједничкој молитви. Молитва се одржала 25. јануара 1966. Плавша је потом примио телефонске претње и разјарена писма српских националистичких организација из иностранства. Неки српски ревнитељски клирици су га назвали издајицом Српства. Убрзо после заједничке историјске молитве, екуменистички пионир Марко Плавша је умро од рака. Бискуп Франић је веровао да је притисак на њега од стране српских ревнитеља погоршао његово здравствено стање”.

Извор: Vjekoslav Perica, Interfaith Dialogue versus Recent Hatred: Serbian Orthodoxy and Croatian Catholicism from the Second Vatican Council to the Yugoslav War, 1965-1992, Religion, State & Society, Vo!. 29, No. 1,2001, стр. 41-42