Од Срба стварају нове нације, а на Србској земљи стварају нове државе
О прошлости – док има времена
У данима кад је све очигледније да такозвана међународна заједница чини све не би ли србском народу „помогла“ да се самоуништи, тако што многе јадне еуропејце и мондијалисте по Србији, наследнике комунистичких интернационалиста, слепе поклонике западне фашикратије и, као такве, своје обеспамећене послушнике, на разне начине подстиче да навуку омчу на врат сопственом народу, мора се поставити питање због чега о свему томе упорно ћуте они који понекад оправдано, али много чешће неоправдано заузимају места у водећим (барем по наслову) научним институцијама по Србији и који, стога, себе радо сматрају србским интелектуалцима од угледа.
Најједноставнији одговор био би да се то крдо независних умова, како је наводне интелектуалце назвао Ноам Чомски, није за то питање много интересовало ни у временима која су, несумњиво, била судбинска за србски народ, у временима док је пред нашим очима, на злочиначки начин, из србске националне супстанце ишчупано премного ткива и од њега створено неколико нових нација, а на Србској Земљи барем четири нове државе:
– Буњевци и Шокци из Војводине Србске, они који су се непосредно после Првог светског рата углавном називали Србима, били су, на самом почетку комунистичких година, „унапређени“ у Хрвате; неки од њих задовољни су тим „добитком“, неки су се вратили, или се још враћају, свом племенском називу, а питање је да ли ће се неко од њих вратити свом србском извору;
– Од Срба из Маћедоније, односно Јужне Србије, србски непријатељи опседнути идејама „оплемењеним“ у коминтерновској кухињи, најпре су начинили „Македонце“, а нешто касније, мада су по свом идејном, односно „религиозном“ опредељењу били атеисти, даровали су им и „аутокефалну македонску цркву“; на тим је основама створена и држава Маћедонија;
– Уз директну америчку војну подршку и благослов њеног служинчета, такозване Организације уједињених нација, онемогућен је опстанак Републике Србске Крајине створене на србском народносном простору по несрећи дарованом брозовској Хрватској, тако што се опсежном војном акцијом кренуло у систематско и немилосрдно истребљење србског становништва. Била је то „права“ прилика да се вишедеценијска неприкривена хрватска мржња према Србима, привидно сузбијана кроз крилатицу о наводном „братству и јединству“, искаже на изразито нељудски, геноцидан начин;
– Од Срба из Црне Горе, Брда и Старе Херцеговине, коминтерновска „кухиња“ створила је „Црногорце“ као нацију дарујући им најпре црногорску аутофекалну цркву, а пре петнаестак година и црногорску државу; онима који се нису одрекли Србства, у таквој се држави не пише баш најбоље;
– У Херцеговини и Босни, комунистички (коминтерновски, брозовски) идеолози најпре су од Срба муслиманске вере измислили „муслиманску“ нацију, да би, колико јуче, уз мање или више отворену војну подршку САД и Северноатлантског војног савеза, та „нација“ била преименована у „Бошњаке“, а више него шести део србског националног простора био отет од Срба и укључен у новостворену муслиманско-хрватску федерацију;
– Стару (Праву) Србију, у коминтерновској номенклатури названу Аутономна област Косово и Метохија, америчка војна сила поклонила је Шиптарима и Арбанасима увезеним из Арбаније – што у своје, што у Брозово време. Пуну подршку у том вишегодишњем прљавом послу пружале су јој њене савезнице из двају светских ратова; као ратне победнице, оне су ваљда схватиле да се најбоље „одужују“ савезничкој Србији тако што ће јој одузети седми део њене територије и тиме учинити уступак оној другој, пораженој страни у тим истим ратовима. А та друга страна оличена у Немачкој, све своје савезнике у изгубљеним ратовима наградила је учлањењем у Европску унију – створену на Хитлеровој замисли да ће Немци, „као прави народ божји, који је распршен по читавом свету, постати господујућим народом на кугли земаљској“ -, чиме је исказала не само своју тренутну економску и војну надмоћ над остатком Европе, већ је започела и са ревизијом париских мировних уговора из 1920. и 1947. године;
– Исламизовани Срби из Рашке на добром су путу да се претворе у „Бошњаке“, иако Босна, занемаримо ли оно што се некад звало Босански пашалук, никада није прелазила источно од Дрине. Јер, средином августа 2010. године могло се десити да извесни председник некаквог одбора некаквог народног већа некаквог „санџака“, затражио је да се „санџачке“ општине из Црне Горе и Србије уведу у административну целину, да се прогласи аутономија целовитог „санџака“ и да се, ако се на тој територији прогласи суверенитет Босне и Херцеговине, та аутономија припоји Босни. Не откривајући да му је та замисао окренута оживљавању турских војних и управно-територијалних јединица (званих санџак, застава) на Србској Земљи и прећуткујући да административних јединица под тим именом нема ни у Турској, он ће рећи да је санџак, „историјска чињеница, он постоји и има своје границе, он је антицивилизацијски подељен на два дела… Није Санџак ни србска ни црногорска колонија… (и) како је могуће да сва бошњачка деца у школи уче туђу културу, туђу историју“, што значи србску историју и србски језик. Могао је тако јер две и по године раније, Борис Тадић, злосрећни новоизабраник за председника Србије, није умео прикрити о каквој се политичкој „победи“ радило, те је, уз јавну захвалност „свом“ гласачком телу, открио смисао свог предизборног пазара: муслиманима из Рашке Области, већ неку годину званим „Бошњацима“ (иако их са Босном и тамошњим самопроглашеним Бошњацима везују само вероисповест и изворно Србство), ставио је на знање да му баш и није стало до Устава Републике Србије, да Рашка Област више није Рашка већ санџак, те да његову победу на председничким изборима они могу сматрати званичном државном и политичком подршком даљим плановима за разбијање Србије и, чак, за њено постепено исламизовање;
– У београдском такозваном Хелсиншком одбору, пре подоста година започето је подучавање неких Срба из источне Србије, оних који су себе почели да зову Власима јер су на своје србске корене почели да заборављају, и једне мале групе Шопова (с југа Србије) како да постану нација – овај потписник затекао их је „на часу“ код извесне Бисерке питајући се да ли је оно „би“ преузето из латинског, не би ли се у њеном имену означила двострукост;
– Да не идемо у ширину…
Зауставимо се на речима Светог исповедника Варнаве Хвостанског и Беочинског (у свету Војислава Настића, 1914-1964) да савремена србска држава „испада и кретенаста и богаљаста управо због тога што су је државници и политичари криво и наопако крстили! То јест зато што су погрешно и несавесно састављали уставе и законе“, због чега нам је она „и ослепела, и оглувела, и занемела“.
А ту се негде крије и одговор на оно антологијско питање због чега Срби, у тешким временима, лако преверавају и беже из свог изворног националног и верског окружења: без стварне могућности да се супротставе својим саможивим, безобзирним, неверујућим и поткупљивим племенским, обласним или државним предводницима без личног поштења и честитости, и не размишљајући много о антисрбској логици којом исти ти предводници зарушавају углед и основне интересе њиховог племена, области или државе, они најлакши излаз налазе у напуштању своје дотадашње националне и верске средине и приклањају се онима од којих очекују да ће се чвршће придржавати барем неког моралног начела, макар такво начело било управљено и против њихове дојучерашње браће.
Друга је ствар што је национална (не) свест скоро половине савремених Срба – оних који у Србији и тајно, на изборима, и јавно призивају власт политичких групација опозиционо расположених према народу чије интересе наводно заступају и према Држави чији им поредак олако, непромишљено допушта отворени антисрбизам, групација чији се важни „групници“ (делом учесници а делом миљеници увезеног петооктобарског државног удара) понашају као дужници страним „свирцима“ у дипле и, кроз уста једнога „важног“ МИовца, приговарају Држави Србији да нема „било какве јасне политичке визије“ и да се у њој „амбасадори западних земаља понашају као колонијални гувернери“, групација чије су присталице најпре обезбожене у ватиканско-коминтерновском интернационализму а потом преведене у мондијализам и фашикратију антиправославног европског и америчког „новог доба“, те заинтересоване за разно насумично окупљање, мало алтернативно, односно анационално а више насилничко над Србијом, за праведно уједињење против сопствене Државе, можда и будућносно, за покретне народне странке, за боравак на Западу уз промене САД -, у толикој мери запуштена и обезвређена, обезљуђена и понижена, да „имаоци“ такве (не)свести упорно раде против народа из кога су потекли.
Неки то чине смишљено не хајући што таква „политика“ води бесповратном уништењу Србства и србскога православља а неки не знајући ни шта чине, здушно их подражавају у томе.
То, као допринос вишевековном труду оних који се налазе „на зачељу стварања цивилизације у Европи“ и, стога, намерних да србском народу, почетном народу-мајци чији је језик, србски, језик-мајка, народу који данас броји 7531. годину, народу из чијег је крила изникла људска цивилизација – дођу главе.
А све то може се у Србији дешавати понајвише захваљујући „знању“ званичне „српске“ историјске науке, и не само историјске, о прошлости сопственог народа, о Србима ниоткуда, о „Словенима“ који су се у крајевима јужно од Дунава појавили, кажу, тек почетком 7. века; „знању“ утемељеном на „научним“ достигнућима такозване берлинско-бечке историјске школе и наметнуте србском народу пре скоро подруг века; „знању“ које истом том народу, већ данас, прети потпуним уништењем, на исти начин као што су изгубљена многа стара племена са србског народносног стабла, племена о којима званична историјска наука у Србији не жели ни да говори. Многи страни извори, многи историчари и лингвисти, многи истраживачи и тумачи далеке прошлости, нико од њих Србин и нико са намером да буде навијачки заступник србске стране, говоре о томе свету као о србском, али је све то научењацима из Србије равно бесмислици. Они се тако држе јер нису били „на лицу места“ и немају записничке изјаве „овлашћених представника“ тих племена или народа о свом пореклу и о својим разлозима због којих су „нестали“ са историјске сцене. Можда би данашња збивања на Србској Земљи, она која су наведена у претходним редовима, могла да их „одобровоље“ и признају оно што је више него очигледно: догађаји у нашем времену, пред нашим очима, кад многа србска племена, Срби из многих крајева са најразличитијим именима, без икакве сличности и језичке везе са појмовима Србин или Србија, излазе из србског народа и собом носе велике делове Србске Земље, да ли за себе, да ли за своје нове господаре, ни по чему се не разликују од збивања у најстаријим, давним или не тако блиским временима. Данас се по Србији срећу, на разним странама, на пример, Топличани, Личани, Херцеговци, Крајишници, Шумадинци, Далматинци, Босанци; није било општине у некадашњој Југославији у којој се није нашао бар по који Црногорац, иако су неки од њих могли да се некад представе као Катуњани, Морачани, Бањани, Пипери, Пивљани, Кучи, Ускоци, или како друкчије; у новије време није редак случај да се и Сремци, или Бачвани, или Банаћани, налазе по другим српским крајевима, а последњих година њима су се придружили и Барањци, група која се ретко сретала изван свог завичаја. А пре два века, непогрешиво је Сава Поповић Текелија (1761-1842) уочавао каквим се све странпутицама креће србски народ и узалуд нас учио „да се манемо тих назива Босанац, Далматинац, Србијанац, Црногорац, јер ће неко наћи оправдање да од тих покрајинских назива направи посебне народе“; баш онако како се то сада чини, и како се вековима уназад чинило.
Некад, у време које наши историчари „не признају“, свугде су се налазили и Венди, и Анти, и Илири, и Сораби, и Трачани, и Сармати, и Дарданци, и Дачани, и разни други Љутићи, Кривичи, Мазовјени, Мазурени, Љубичи, Брђани, Серби, Sauromatei, Surmatae, Sermatae, Srimatae, Sermente, све сами Срби.
И касније, у време наводне сеобе народа у 7. веку, оне исте без које би највећи део историчара из Србије остао без научних звања и катедри, помињу се многобројна србска племена, данас углавном непозната: Корутани, Пољани (око Познања), Абодрити, Поморци, Мазурани, Пољани (око Кијева), Древљани, Дреговићи, Полочани, Северјани, Дубљеби (Дуљеби), Мијаки, Лужани, Наколичани, Браничевци, Тимочани, Струменци, Смоленци, Брсјаци (Брзјаци), Друговићи, Драговићи, Сагудати, Сакули („Село Сакуле, а у Банату“), Стародорани, Жупљани, Ринкини (у Маћедонији), Велегезити (у Тесалији), Војунићи (у Епиру), Милинци и Језерци (у јужној Грчкој)…
Историчари из Србије због тога што се плаше одговора, нису још ни поставили питање шта се са толиким племенима збило, у шта се претопише или како нетрагом нестадоше.
И оно што се дешавало некад, и оно што се дешава данас, ни по чему се не разликује – и једно и друго може се назвати само и искључиво издајом сопствене браће, сопствене земље и сопственог бића. О тим некадашњим издајама не зна се много и о њима се не пише, пошто се званична наука у Србији упорно држи „знања“ да се оне не тичу Срба. Ако о догађајима чији смо немушти сведоци и сами били (неко јер није схватао о чему се ради, неко јер је био вољни а неко невољни саучесник, неко јер је живео у страху), будемо и даље ћутали и пропуштали да их опишемо онаквим какви су били, за педесет или сто година нико од будућих историчара међу будућим Србима, ако буде и једних и других, неће веровати да се све то са нашим србским савременицима дешавало; неће веровати да је током друге половине 20. века из крила србског народа настало четири-пет нових нација; неће веровати јер је тако нешто у нормалном свету немогуће, јер појмови „Маћедонци“, „Бошњаци“, „Црногорци“ нису, у језичком смислу, сродни појму „Срби“, јер ће се у будућим маћедонским, бошњачким, црногорским, хрватским књигама писати друкчије него што је стварно било. Можда ће и тада неко од непристрасних страних писаца рећи да су Срби били и у Маћедонији, и у Босни, и у Херцеговини, и у Црној Гори, и у Хрватској, али им историчари из Србије, ако они и Србија опстану, неће веровати; рећи ће да то странцима није познато јер нису путовали кроз крајеве о којима говоре и јер ти наводни Срби нису оверили изјаву о ономе што им се „подмеће“.
Неће веровати, чак и ако неки од тих непристрасних писаца понови оно што се писало током већ помињане наводне велике сеобе – да Срби одвајкада живе без власти и реда, у међусобној мржњи и распрама, и да „код њих влада разлика у схватањима, па се или не слажу, или ако се сложе, ипак други прекорачују брзо оно, што се одреди, пошто су сви страсно једни против других и пошто нико није вољан да уступи другом“.
Историја се понавља, и неће бити чудо ако неки од тих непристрасних писаца са данашњег фашикратског Запада понове, од речи до речи, оно што је римски историчар Публије Корнелије Тацит (око 56 – око 120) поодавно за Србе записао:
„Нека би код ових народа још за дуго било ако не љубави према нама а оно међусобне мржње! Како за нашу државу настају већ последња времена, најбоље још, што нам срећа може да поклони, јесте неслога међу (нашим) непријатељима“.
Дошли смо дотле захваљујући догађају који је одлучујуће утицао на однос „интелектуалне елите“ у Срба према србском културном и историјском наслеђу, србским предањима и србском завештању: на Берлинском конгресу 1878. године, да би Србији била призната (додељена) самосталност, кључни захтев западних европских сила био је да се србски народ одрекне своје прошлости старије од Немањића (да сећање на њих није било толико живо, и они би били избрисани) и прихвати „научна“ правила успостављена у берлинско-бечкој историјској школи, званој и нордијска, правила којима су и до тада „увођени у ред“ Срби школовани на европском западу. А да би се преузете (наметнуте) обавезе испуниле до краја, на „новом таласу трезвености и политике реализма“ нашли су се тадашњи водећи србски интелектуалци, а најзначајнији заточници те нове „научне“ логике били Константин-Стојан Новаковић (1842-1915), за кога ће један још недовољно пробуђен Србин рећи да је „позлатио све чега се дотакао“, и Иларион Руварац (у свету Јован, 1832-1905).
По њиховим рецептима, нова „српска наука“ кренула је са све новијим „критичким“ причама о србској прошлости, причама у којима није било места ни за народно предање, ни за она знања која су до тада била позната у србској историјској науци. Тој новој „критичкој науци“ било је неважно што се Срби већ вековима и деценијама осипају, нарочито по рубовима, а нису сматрали битним ни што им се језгро, или Матица, одржава с превеликим напорима.
Но, Србе којима је било стало до Србства, „понос својим наслеђем“ нагонио је да се обрате својим традицијама и да опстану уз њих. Иако без оне вертикале која би народ у целини усмерила ка успону, „Срби су се духовно прилагодили непрекидним подсећањем на своју некадашњу величину и славу. Њихова историја, од чије су грађе стварали своје епске песме, ушла је у основе њихове борбе за опстанак“. Уистину, србско епско памћење и певање и србска усмена хроника нису само „историја једног народа у стиховима него и подстицај том народу да преживи и да се, више од тога, стално управља ка слободнијој будућности“. Епска поезија прожета једном заиста самосвојном идејом, немирењем са ропством, жудњом за слободом, тежњом за стварањем националне државе, била је она „снага која је уздизала српску вертикалу“; у томе је етичка вредност србске епске поезије која као да је прогната из јавне употребе.
У свим преломним временима, па и почетком 20. века када је тадашњим Србима пало у део да остваре национално ослобођење, народно епско песништво и његове поруке, а не научно-историчарско штиво, вратило их је сопственом националном миту; србски национализам се и онда, као и раније, као и данас, наслањао на духовне основе Свесрбства оличеног и у најплеменитијим достигнућима србске државности и србске духовности немањићке епохе.
Нажалост, они који су у националном заносу, верни традицијама сопственог народа и његовом предању, вратили сјај косовском миту, убрзо су били поражени у сусрету с историјском науком. Јер, нови ратни победници из следећег рата, вођени својом револуционарном мишљу засновали су „своју историјску грађевину“ тек пошто су до темеља порушили све установе поражене претходнице, а добар део њених ослободилаца, србских добровољаца у србским ослободилачким ратовима 1912-1918. године (кад фашизма није било), прогласили профашистима. Србима су, поред доброг дела националних територија, отимане многе традиционалне вредности, а систематски је потискивано и његово духовно наслеђе. Није била забрањена само србска национална историја, биле су забрањене многе србске песме с националним мотивима (ни делије нису смеле да се играју „на сред земље Србије“), многе су свесно препуштане забораву (једно време није се певало ни „југословенско“ Коло, коло, наоколо јер се неко досетио да је у питању свесрбска песма), епска поезија сматрана је превазиђеном и, понекад, „упереном против других народа и народности“, гусле су се много ређе чуле од разних арбанашких зурла и гочева, више је свету прeдстављана шиптарска ношња од србске ношње, и тако у недоглед.
А кад је, на самом крају осамдесетих, брозовска Југославија почела да пуца по свим шавовима, показало се да су тим чином били угрожени искључиво Срби. И овога пута, као и у свим ранијим преломним тренуцима, великим ратовима и бунама, они спас нису потражили у философским, историјским или филолошким расправама водећих србских интелектуалаца јер су те расправе биле понајвише намењене „југословенским“ Србима и „југославизовању“ младих Срба, већ у сопственој националној традицији, у србском духовном наслеђу, у генетским записима породичног и националног предања, у свему ономе по чему се препознаје србско национално биће. Одједном, изрониле су на површину србске националне боје, на елегичним звуцима гусала дојездили су већ скоро заборављени национални јунаци, од Косова до јуче, да би им се убрзо прикључили и витезови данашњега доба. На тим су традицијама Срби са западне стране, ојачани неком десетином хиљада добровољаца из Србије и Црне Горе, успели да се одбране и извојују војничку победу, али су, нажалост, захваљујући вишедеценијском антисрбском деловању својих „интелектуалних“ и политичких предводника (напојених с истих извора), остали кратких рукава. И све србске трагедије из протеклих тридесетак година, исто као и оне из двају светских ратова, проистекле су из србске небриге за сопствене националне границе, што значи и за развој „критичке историјске науке“.
Под утицајем те и такве „школе“, у делу србског народа окренутог такозваним европским вредностима, почела је да се негује логика доказаних србских непријатеља са стране, по којој србски народ не треба да се бави националном прошлошћу, већ треба да се окрене будућности. Ту исту логику, и у нашем времену, сада још жешће, „препоручују“ исти ти србски непријатељи, а интелектуалци потекли из истог тог народа здушно се труде да је наметну сопственом народу, нешто кроз школски систем а нешто путем најразличитијих „теоријских“ притисака на подсвест србских људи, нарочито путем онога што се обично зове средства масовних комуникација.
У нашем времену, тај се притисак огледа и у тумачењу најновије историје. Примера ради, кад је пре петнаестак година, требало одржати један научни скуп о србско-арбанашким односима, као његов домаћин појавило се филозофско одељење београдске Аакадемије наука наводно србске, док су историчари избегли да у њему учествују; колико их интересује судбина србског националног бића, питање је да ли је ико од њих (осим Василија Крестића који је на тренутак извирио иза једнога стуба) тада дошао да чује о чему се тамо причало.
Или, за почетак октобра 2006. године био је најављен научни скуп о Републици Србској Крајини. Иако је Министарство за науку и технологију прихватило да буде његов покровитељ, такозване србске националне институције – управо поменута Академија наука и Матица србска, али и неки институти и факултети, одбили су да буду номинални организатори; због тога, скуп није ни одржан.
Али, зато, неку годину касније, истиха и издалека могла се чути прича по којој је некадашњи Сингидунум (Београд) добио име по Сигинима (који су добро познати србској историјској школи), наводним прецима данашњих Цигана, односно Рома, иако се они у Србији први пут помињу 1348. године!
Можда би користило ако би неко из државног врха подстакао водеће националне и научне институције да приреде скуп на коме би се о овде начетим темама поразговарало из србског угла.
Требало би да се тако нешто деси док још има времена, не би ли се пред јасном претњом фашикратског Запада да натурањем лажних европских вредности измени србски генетски код, почели стварати услови за очување и србске државности и србскога националног бића.
Аутор: Илија Петровић, историчар
Хвала на поверењу! Молимо вас поделите, ширите истину!